عنوان خبر:فعاليت 28 داور بين المللي واليبال در كشور
شنبه 21 اسفند 1389 - 23:26:16


رييس كميته داوران فدراسيون واليبال گفت:
در حال حاضر 28 داور بين المللي مرد و زن در اين رشته در كشور مشغول فعاليت هستند.



يه گزارش خبرنگار پيام گلستان 'اميدوار حاتمي' روز شنبه در گفت و گوي اختصاصي با ايرنا افزود: از اين تعداد 25 نفر مرد و 3 نفر ديگر از بانوان هستند كه در رقابتهاي بين المللي و برون مرزي، آسيايي و جهاني كار قضاوت را برعهده دارند.
به گفته وي،‌ در قسمت آقايان 2 نفر نامزد دريافت سوت قضاوت بين المللي بوده و در قسمت بانوان نيز 2 نامزد براي حضور در كلاس هاي بين المللي هستند كه اگر اين 4 نفر موفق به دريافت سوت بين المللي شوند، تعداد داوران ما به 32 داور بين المللي افزايش خواهد يافت.
وي تصريح كرد: در كنار اين داوران، تعداد زيادي داور ملي و در جه يك داريم كه در رقابتهاي زير گروه ها، ليگ دسته اول، ليگ برتر و رقابتهاي متمركز مشغول قضاوت هستند.
وي ادامه داد: از نكات مثبت و قابل توجه در كميته داوران فدراسيون واليبال اين است كه 90 درصد داوران فدراسيون از شهرستان ها و استانهاي مختلف هستند.
حاتمي در ادامه با اشاره به اين كه سال خوبي براي واليبال ايران در همه مقاطع، بخصوص در زمينه داوري بوده، افزود: رقابت هاي امسال سطح بالاتري از سنوات گذشته داشته و به همين دليل داوري رقابت ها هم از سطح بالا و مطلوبي برخوردار بوده است.
عضو كميته داوران كنفدراسيون واليبال آسيا گفت:‌ البته از داوران خط در چند بازي انتظار داريم كه تعصب شهر و استان خود را كنار بگذارند و به دور از حواشي در جهت رشد و ارتقاي ‌واليبال پرچم بزنند كه در يك يا 2 مورد همين ايراد براي داوران اول و دوم بوده كه با آنان برخورد و تذكرات لازم داده شده است.
به گفته حاتمي،‌ رسيدن داوران ما به سطح داوران جهاني دور از انتظار نيست، بطوري كه امروز تعداد قابل توجهي داور بين المللي داريم، اما براي افزايش اين تعداد چه در سطح كمي و چه در سطح كيفي بايد داوران تجربه زيادي را كسب نمايند و حتي فيلم هاي قضاوت داوران برزگ و جهان را نيز نگاه كنند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2730.html )