عنوان خبر:ولي امر مسلمين جهان در خطبه‌هاي نماز عيد فطر تهران : سيل پاكستان فوري‌ترين و فلسطين اولين مسئله دنياي اسلام است
جمعه 19 شهريور 1389 - 20:37:45


به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، ايران اسلامي امروز در خجسته عيد سعيد فطر يكپارچه نور و نيايش و سجود شد و ملت مومن و شريف ايران پس از يك ماه روزه‌داري و عبادت از خداوند كريم مسئلت كرد كه خيرات و حسنات محمد و آل محمد (ص) را عيدي اين ملت بزرگ قرار دهد.



در كانون اين همايش عظيم ملي مردم موحد تهران نماز عيدالله الاكبر را به امامت حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي اقامه كردند.

رهبر انقلاب اسلامي در خطبه‌هاي نماز با تبريك عيد سعيد فطر به امت اسلامي و ملت عزيز ايران، درك ماه رمضان را نعمتي بزرگ خواندند و همگان را به قدرشناسي اين نعمت الهي و حفظ ذخيره هاي گرانقدر معنوي رمضان توصيه كردند.


ايشان حضور قشرهاي مختلف مردم به ويژه جوانان را با هر سليقه و رفتار و ظاهر، در مجالس و محافل ذكر و دعا و نيايش، جلوه زيباي عشق ذاتي انسانها به پروردگار يكتا برشمردند و افزودند: ملت مؤمن ايران با حفظ و تعميق ارتباط پرطراوتي كه در ماه رمضان با پروردگار يكتا ايجاد كرده است عروج و تكامل معنوي را در خود نهادينه مي سازد و چنين ملتي در همه ميدانهاي مادي و معنوي موفق خواهد بود.


حضرت آيت الله خامنه‌اي در خطبه دوم نماز با اشاره به ديدارهاي خود با قشرهاي مختلف مردم در ماه رمضان از جمله ديدار با دانشجويان، استادان، مسئولان و كارگزاران، كارآفرينان و ديگر قشرها افزودند: ملت پر اميد، با عزم و اراده و پرانگيزه ايران، يقيناً و قطعاً به همه قله هاي رفيع پيشرفت و عزت و افتخار دست خواهد يافت.


رهبر انقلاب اسلامي با تشكر از حركت پرشكوه ملت ايران در روز جهاني قدس اين حضور پرنشاط ملي را تجلي چنين روحيه و عزم و اراده اي برشمردند و خاطرنشان كردند: دشمنان اسلام و امام در 31 سال گذشته در آرزوي كم رنگ شدن حضور مردم در روز قدس بوده اند اما ملت موقع شناس ايران امسال گرم تر و پرشورتر، در پيشاپيش مسلمانان آسيا، خاورميانه، افريقا، اروپا و امريكا به ميدان شتافت.


ايشان قساوتها و جنايتهاي رژيم صهيونيستي و تلاشهاي امريكا و ديگر حاميان اسرائيل را براي به انزوا كشاندن مسئله فلسطين موجب افزايش انگيزه ملت ايران براي حضور در راهپيمايي روز جهاني قدس دانستند و افزودند: آفرين بر ملت بزرگي كه اميد و انگيزه در حركات و مواضع او موج ميزند.


حضرت آيت الله خامنه اي مسئله فلسطين را همچنان مسئله اول دنياي اسلام ناميدند و با اشاره به استمرار جنايات صهيونيستها و سركوب شديد و همه جانبه مردم فلسطين در غزه و كرانه باختري رود اردن افزودند: دشمنان ملت فلسطين و حاميان صهيونيستهاي متجاوز براي سرپوش گذاردن بر جنايات آنها، در واشنگتن جلسه گرفتند و نام آن را هم كنفرانس صلح گذاشتند اما صلح چه كسي با چه كسي؟ و آيا با توجه به واقعيات و حقايق فلسطين اشغالي، اين صلح اصولاً معنا دارد؟


رهبر انقلاب اسلامي تلاش صهيونيستها را براي يهودي سازي قدس شريف جنايتي بزرگ خواندند و با اشاره به سخنان وقيحانه صهيونيستها درباره ضرورت پذيرش يهودي سازي افزودند: ملتها و دولتهاي مسلمان بايد به وظيفه خطيرشان درمقابل اين توطئه عمل كنند.


ايشان با تجليل از ايمان، غيرت و استقامت ملت فلسطين در مقابل توطئه ها و فشارهاي سنگين رژيم جعلي اسرائيل و حاميان اين رژيم خاطرنشان كردند: ملت فلسطين امروز مصمم تر و قوي تر از هر زمان است و بدون هيچ شك و ترديدي بساط رژيم قلابي و دروغين صهيونيستي را از سرزمين فلسطين جمع خواهد كرد.


حضرت آيت الله خامنه اي در بخش ديگري از خطبه هاي نماز عيد سعيد فطر مسئله سيل پاكستان را فوري ترين مسئله جهان اسلام خواندند و با اشاره به ابعاد بسيار سنگين و مصيبت بار اين سيل ويرانگر، از درد و رنج ملت مسلمان پاكستان ابراز تألم و رنج كردند و آحاد مسلمانان جهان را به ياري ملت مؤمن و مصيبت زده پاكستان فراخواندند.


رهبر انقلاب اسلامي، كمكهاي مردم و دولت ايران را به سيل زدگان پاكستاني ناكافي خواندند و افزودند: ملت و دولت ايران، ديگر ملتها و دولتهاي اسلامي، مجامع اسلامي از جمله سازمان كنفرانس اسلامي و آحاد مسلمانان در هر نقطه جهان با همه توان به كمك ملت و دولت پاكستان بشتابند و نيازهاي مختلف آسيب ديدگان از سيل پاكستان را تأمين كنند.


ايشان همچنين با ابراز نگراني از تلاش برخي قدرتهاي متجاوز و بعضي فرصت طلبان براي ايجاد بي ثباتي سياسي در پاكستان خاطرنشان كردند: بعضي درصددند پاكستان را به پادگان نظامي خود تبديل كنند كه اميدواريم دولت و ملت پاكستان با عمل به وظايف خود به بهترين وجهي از اين وضع دشوار خارج شوند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-277.html )