عنوان خبر:ابعاد نفوذ موساد در عراق پس از اشغال اين كشور
دوشنبه 23 اسفند 1389 - 22:30:02


يك ديپلمات عراقي با ارائه يك مقاله در كنفرانس ديروز دانشگاه آمريكايي بيروت به بررسي ابعاد نفوذ موساد در عراق پس از اشغال اين كشور پرداخت.




به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه لبناني "الاخبار "، امتداد شاخه‌هاي صهيونيستي از اشغال عراق توسط آمريكا تا سركوب مبارزات مردمي در آمريكاي لاتين " محور نشست ديروز دانشگاه آمريكايي بيروت در چارچوب برنامه "هفته نژاد‌پرستي اسرائيلي و مبارزه با استعمار " بود.
"هناء ابراهيم " ديپلمات عراقي در اين نشست طي مقاله‌اي به بررسي نفوذ اسرائيل در عراق با استفاده از مزدوران مستقيم و غيرمستقيم آن پرداخت.
در اين مقاله كه تعدادي از افسران سابق ارتش عراق و برخي نيروهاي مقاومت كنوني درباره آن نظر داده‌اند و اطلاعات مذكور در مقاله را تاييد كرده‌اند، موضوع قوميت عربي عنوان شده است.
ابراهيم در اين مقاله تاكيد مي‌كند كه قوميت عربي به معناي تعصب در وطن‌پرستي يا نژادپرستي نيست و درگيري عربي صهيونيستي در منطقه يك درگيري ماهيتي است. اما هويتي كه "پل بريمر " حاكم آمريكايي سابق عراق براي عراق ترسيم كرد، يك هويت طائفه‌اي بود. وي در خاطرات خود درباره نخستين فرودش در فرودگاه بغداد مي‌نويسد: وارد كشوري شدن كه شامل 16 درصد اهل تسنن، 40 درصد شيعه، 20 درصد كرد و 4 درصد غير از اين موارد است. اما من مي‌گويم عراق در واقع شامل 85 درصد عرب و 98 درصد مسلمان است. اين به آن معناست كه عراقي‌ها داراي يك هويت واحد عربي، فرهنگي و تاريخي هستند.
در ادامه اين مقاله درباره نفوذ و رخنه صهيونيست‌ها در عراق از سال‌هاي دهه پنجاه قرن‌گذشته آمده است كه صهيونيست‌ها در آن زمان تلاش داشتند تا با ارعاب يهوديان در عراق آنها را مجبور كنند كه به فلسطين اشغالي مهاجرت كنند.
از سوي ديگر در زمان اشغال عراق صهيونيست‌ها به شدت در اين كشور فعاليت‌هاي خود را گستردند بعنوان مثال ژنرال "تامي فرانكس " كه زماني بلندپايه‌ترين افسر ارشد در ارتش آمريكا و رئيس پيشين فرماندهي مركزي آمريكا بوده است و فرماندهي ستاد مركزي آمريكا در جنگ عراق را بر عهده داشته است يك صهيونيست متعصب بود. همچنين كماندوهاي اسرائيلي در اعدام‌هاي صورت گرفته در اوايل اشغال عراق نقش داشتند و سربازان اشغالگر تحت فرماندهي "يعال شارون " سرهنگ اسرائيلي در عراق آشكار ستاره داود و پرچم اسرائيل را حمل مي‌كردند.
در اين مقاله آمده است كه موساد در سراسر عراق پايگاه‌هايي را به خود اختصاص داد كه در اين ميان تنها در بغداد 9 دفتر براي خود ايجاد كرد. علاوه بر اين دفترها ايجاد مقرهايي براي شركت‌هاي امنيتي اسرائيلي ديگر طرح صهيونيست‌ها در عراق در دوره اشغال عراق بود. كه طبق آمار موجود 27 شركت امنيتي اسرائيلي در سراسر عراق و 17 دفتر آن در بغداد ايجاد شد.
اين نويسنده ديپلمات عراقي در ادامه تاكيد مي‌كند كه "امنون ليبكين شاحاك " روزنامه‌نگار مشهور اسرائيلي نيز مسئول امضاي قراردادها و جمع‌آوري كمك‌هاي آژانس توسعه آمريكا در عراق بود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2792.html )