عنوان خبر:كمك 8 ميليارد ريالي دولت به مساجد اهل‌سنت گلستان
دوشنبه 23 اسفند 1389 - 22:32:37


معاون سياسي امنيتي استاندار گلستان از كمك 8 ميليارد ريالي به مساجد اهل سنت استان در سال 1389 از سوي دولت خبر داد.



به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل از خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي مركز بزرگ اسلامي شمال كشور، عليرضا جمشيدي ظهر امروز در همايش بصيرت از ديدگاه مقام معظم رهبري در جمع ائمه جماعات مساجد اهل سنت استان گلستان، خواستار فعال شدن 300 كانون فرهنگي در مساجد شيعه و سني استان در سال آينده شد.
وي اظهار داشت: رسالت بالاي انسان علم‌اندوزي و عبادت است و مساجد بهترين كانون براي كسب دانش و عبادت به شمار مي‌آيد.
وي تصريح كرد: همان‎طور كه علم و دانش نزد خداوند از منزلت برخوردار است، مساجد نيز بسيار مورد توجه حضرت حق است و بهترين مكان براي انجام فرايض ديني و كسب آگاهي است.
جمشيدي افزود: طلاب، علما و متوليان مساجد به عنوان مديران مراكز علم و عبادت وظيفه دارند تا بر ترويج فرهنگ ديني و اقامه نماز اهتمام ورزند.
معاون سياسي امنيتي استاندار گلستان با اشاره به كمك 8 ميليارد ريالي به مساجد اهل سنت استان در سال 1389 گفت: امروز رسالت انبيا و علما و ائمه جمعه يكسان است و بدون شك اين رسالت سنگين نيازمند بصيرت و آگاهي كامل است.
جمشيدي با اشاره به اينكه رسول اكرم صلّي الله عليه و آله در مسجد هم به عبادت مي‎پرداختند و هم مباحث علمي را مطرح مي‌كردند، افزود: بايد فرهنگ اقامه نماز، زكات، امر به معروف و نهي از منكر كه از سيره پاك نبوي به‏شمار مي‌آيند، به صورت يك فرهنگ عمومي در جامعه تبديل شود.
وي اضافه كرد: براي دستيابي به يك جامعه امن و بهره‌بردن از بركات و نعمت‌هاي الهي بايد اين مسائل در كشور رعايت شود و اين مهم بصيرت، شناخت موقعيت و شرايط را از سوي علما، ائمه جمعه و جماعات مي‌طلبد.
معاون سياسي امنيتي استاندار گلستان با اشاره به فرمايش امام(ره) مبني بر اينكه انقلاب اسلامي يك نعمت الهي است، اضافه كرد: همه ما وظيفه داريم تا با بصيرت و عمل به آن حافظ اين نعمت بزرگ الهي باشيم.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2794.html )