عنوان خبر:تحول در فعاليت هواپيمايي گلستان با تبديل مهر ويزاي 7 روزه به 5 روزه
دوشنبه 23 اسفند 1389 - 22:42:01


مدير كل فرودگاه‌هاي استان گلستان گفت:
تبديل مهر ويزاي هفت روزه به ويزاي پنج روزه توسط اداره گذرنامه استان تحول در فعاليت هواپيمايي ايجاد كرده است.



به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل از خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان، در جلسه هماهنگي و بررسي مشكلات دفاتر خدمات مسافرتي استان گلستان، محمدعلي ملكيان با اشاره به اهميت توسعه گردشگري استان و درآمدزايي اين صنعت، اظهار داشت: ايجاد تورهاي ارزان قيمت از استان‌هاي همجوار و ادغام تورهاي شيعيان از كشورهاي عربستان، بحرين و كويت و هماهنگي با استان خراسان براي ورود اين تورها به اين استان و سپس پرواز از فرودگاه استان، از راهكارهاي افزايش ورود گردشگر و درآمدزايي تورهاي استان است.
وي افزود: پروازهاي چارتر دفاتر خدمات مسافرتي استان با فرودگاه استان هماهنگ باشند.
معاون گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان نيز در اين جلسه گفت: با توجه به تاثير فعاليت دفاتر خدمات مسافرتي استان در توسعه گردشگري استان و سهم به سزاي آنها در ارزآوري و گردش مالي استان، افزايش و رونق تورهاي ورودي داخلي و خارجي ضروري است.
علي مومني با اشاره به فعاليت 39 دفتر خدمات مسافرتي در استان گلستان اظهار داشت: در سال‌هاي گذشته 5 هزار و 209 مسافر از طريق تور داخلي و 6 هزار و 299 نفر از طريق تور خارجي از استان خارج شدند و در همين زمان تعداد تور ورودي به اين استان 288 نفر بوده است كه اين مورد ضرورت افزايش تور ورودي به استان را نشان مي‌دهد.
وي ادامه داد: با دفاتري كه در زمينه تورهاي ورودي داخلي و خارجي فعاليت نداشته باشند طبق آيين‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌ها برخورد شده و دفاتر فعال دراين زمينه تشويق خواهند شد.
مومني همچنين تصريح كرد: تمام دفاتر خدمات مسافرتي استان گلستان موظف هستند اطلاعات كامل دفاتر خود را درسايت www.ichto.ir وارد كرده و كد شناسه دريافت كنند، در غير اين صورت آن دفتر غير رسمي تلقي خواهد شد.
معاون گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان قرارگيري اين استان در مسير بارگاه امام رضا(ع) را موقعيت و مزيت خوب استان عنوان كرد و گفت: از اين موقعيت بايد به نحو احسن براي توسعه و رونق گردشگري در اين استان بهره برد و با انعقاد تفاهمنامه با استان‌هاي همجوار و نظر به وجود جاذبه‌هاي فراوان طبيعي و تاريخي و وجود اقوام مختلف و سنت‌ها و آيين‌هاي مختلف در اين استان، در جذب گردشگر داخلي و خارجي و افزايش ماندگاري آنها در اين استان بكوشيم.
وي همچنين برگزاري دوره‌هاي آموزشي براي دفاتر خدمات مسافرتي استان را در ارتقاي عملكرد موثر دانست و ادامه داد: در 40 منطقه استان با لحاظ اولويت‌هاي موجود، براي ايجاد زيرساخت‌هاي گردشگري اقدام شده كه دفاتر مي‌توانند با تور ورودي زمينه مساعد براي بهره‌مندي گردشگران از ظرفيت‌هاي استان را فراهم آورند.
مومني وجود تالاب‌ها، گل‌فشان‌ها و روستاهاي هدف گردشگري را از ظرفيت‌هاي جذب گردشگر به اين استان عنوان كرد و ايجاد هتل پنج ستاره و افزايش زيرساخت‌هاي اقامتي را در اين استان از ضروريات دانست.
وي بر تهيه برنامه‌هاي دفاتر خدمات مسافرتي و پيش‌بيني تورهاي ورودي و خروجي در سال 1390 تاكيد داشت و از تشكيل كميته براي برنامه‌ريزي دقيق در اين راستا خبر داد.
معاون گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان با اشاره به سند چشم‌انداز 20 ساله دولت و سهم ورود 20ميليون گردشگر به كشور، اظهار اميدواري كرد: با برنامه‌ريزي دقيق و منسجم شاهد افزايش تورهاي ورودي به استان گلستان و كشور باشيم.
كارشناس بازرگاني استان گلستان نيز در اين نشست توجه به صادرات فني و مهندسي را به عنوان يكي از شاخص‌هاي صادرات غيرنفتي ضروري برشمرد و گفت: يكي از آيتم‌هاي صادرات غيرنفتي، بخش توريست و گردشگر است كه بايد با برنامه‌ريزي لازم و برگزاري دوره‌ها و همايش‌هاي آموزشي، خدمات فني و مهندسي را معرفي كرده و با ايجاد زيرساخت‌هاي لازم، گردشگران را جذب كنيم.
محمد حسن‌زاده بر پذيرا بودن هيئت‌هاي خارجي دراستان در كنار اعزام هيئت‌هاي تجاري به خارج از كشور تاكيد داشت و افزود: ورود گروه‌ها و هيئت‌هاي تجاري و بازرگاني به استان گلستان فرصت مغتنمي براي تورهاي گردشگري است.
در پايان اين جلسه مسائل و مشكلات دفاتر خدمات مسافرتي استان مطرح و بررسي شد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2797.html )