عنوان خبر:زیرساختهای گردشگری در 40 منطقه گلستان
دوشنبه 23 اسفند 1389 - 23:30:18


معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گلستان گفت:
در 40 منطقه استان با لحاظ اولویت‌های موجود، برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری اقدام شده که دفاتر می‌توانند با تور ورودی زمینه مساعد برای بهره‌مندی گردشگران از ظرفیت‌های استان را فراهم آورند.



به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل از خبرگزای مهر در گرگان، علی مومنی عصر دوشنبه در شست با دفاتر خدمات مسافرتی استان با اشاره به فعالیت 39 دفتر خدمات مسافرتی در استان گلستان اظهار داشت: در سال‌های گذشته پنج هزار و 209 مسافر از طریق تور داخلی و شش هزار و 299 نفر از طریق تور خارجی از استان خارج شدند و در همین زمان تعداد تور ورودی به این استان 288 نفر بوده است که این مورد ضرورت افزایش تور ورودی به استان را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: با دفاتری که در زمینه تورهای ورودی داخلی و خارجی فعالیت نداشته باشند طبق آیین‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌ها برخورد شده و دفاتر فعال دراین زمینه تشویق خواهند شد.

مومنی همچنین تصریح کرد: تمام دفاتر خدمات مسافرتی استان گلستان موظف هستند اطلاعات کامل دفاتر خود را درسایت www.ichto.ir وارد کرده و کد شناسه دریافت کنند، در غیر این صورت آن دفتر غیر رسمی تلقی خواهد شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان قرارگیری این استان در مسیر بارگاه امام رضا(ع) را موقعیت و مزیت خوب استان عنوان کرد.

وی گفت: از این موقعیت باید به نحو احسن برای توسعه و رونق گردشگری در این استان بهره برد و با انعقاد تفاهمنامه با استان‌های همجوار و نظر به وجود جاذبه‌های فراوان طبیعی و تاریخی و وجود اقوام مختلف و سنت‌ها و آیین‌های مختلف در این استان، در جذب گردشگر داخلی و خارجی و افزایش ماندگاری آنها در این استان بکوشیم.

 


مومنی وجود تالاب‌ها، گل‌فشان‌ها و روستاهای هدف گردشگری را از ظرفیت‌های جذب گردشگر به این استان عنوان کرد و ایجاد هتل پنج ستاره و افزایش زیرساخت‌های اقامتی را در این استان از ضروریات دانست.

وی بر تهیه برنامه‌های دفاتر خدمات مسافرتی و پیش‌بینی تورهای ورودی و خروجی در سال 1390 تاکید داشت و از تشکیل کمیته برای برنامه‌ریزی دقیق در این راستا خبر داد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اشاره به سند چشم‌انداز 20 ساله دولت و سهم ورود 20میلیون گردشگر به کشور، اظهار امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم شاهد افزایش تورهای ورودی به استان گلستان و کشور باشیم.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2808.html )