عنوان خبر:شفاف‌سازي طرح هدفمندكردن يارانه‎ها براي مردم
دوشنبه 22 شهريور 1389 - 20:33:51


غلامعلي سوسرايي ظهر امروز در نشست مشترك با ائمه جمعه اين شهرستان پيرامون اجرايي شدن طرح هدفمندكردن يارانه‌ها اظهار داشت: طرح هدفمند كردن يارانه‌ها يكي از هفت محور كليدي طرح تحول اقتصادي دولت است كه توسط دولت خدمتگزار در راستاي گسترش عدالت اجتماعي در كشور، وارد مرحله عملياتي شده است.



وي افزود: قانون هدفمند كردن يارانه‎ها پس از ارائه لايحه و بررسي‎هاي كارشناسانه، در 25 دي ماه سال 1388، در مجلس تصويب و با تاييد شوراي نگهبان، براي اجرايي شدن به دولت ابلاغ شده است.
فرماندار شهرستان گنبدكاووس با اشاره به پرداخت غير هدفمند 110 هزار ميليارد توماني يارانه در ايران افزود: 70 درصد از اين يارانه‏ها در اختيار 30 درصد جامعه قرار مي‌گيرد.
رئيس ستاد عملياتي هدفمند كردن يارانه‏ها در شهرستان گنبدكاووس با اشاره به توانمندي‌هاي ائمه جمعه و جماعات، صدا و سيما و ساير نهادهاي فرهنگي براي ايجاد اميد و فضاي رواني مناسب در جامعه از آنها خواست تا تصوير مثبتي از اجراي طرح براي مردم ارائه دهند.
سوسرايي با تشريح اهداف طرح هدفمند كردن يارانه‏ها و فوايد و پيامدهاي آن خواستار تلاش دستگاه‌ها در تبيين بسته‎هاي سياستي براي مردم و كاركنان دولت شد.
در ادامه جلسه ائمه جمعه شهرستان گنبدكاووس به بيان ديدگاه‌هاي خود در اين زمينه پرداختند و خواستار نظارت كامل دولت بر نحوه اجراي صحيح اين طرح شدند.
امام جمعه گنبدكاووس نيز هدفمندكردن يارانه‌ها را مسئله مهم كشور دانست و گفت: همه بايد دولت را در اجراي اين برنامه كمك كنند.
حجت‌الاسلام و المسلمين محمدحسين سبحاني همچنين خاطرنشان كرد: با اجراي طرح هدفمند كردن يارانه از مصرف بي‌رويه انرژي جلوگيري مي‌شود.
وي با بيان اينكه بايد اطلاع‌رساني بيشتري از سوي دولت براي مردم صورت گيرد خواستار توجه بيشتر دولت به مردم آسيب‌پذير در اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها شد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-281.html )