عنوان خبر:رعايت مسائل اسلامي در كشتار دام بايد مورد توجه جدي باشد
چهارشنبه 25 اسفند 1389 - 22:27:25


معاون سياسي اجتماعي فرمانداري شهرستان گنبدكاووس گفت:
ذبح شرعي و رعايت مسائل اسلامي در كشتارگاه دام بايد مورد توجه جدي قرار بگيرد.



به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل از خبرگزاري فارس ، محمدتقي قزلسفلي در جلسه‌اي كه به منظور بررسي مشكلات بهداشت محيطي و حل مسئله ذابحين كشتارگاه گنبدكاووس در فرمانداري برگزار شد با اشاره به‌اينكه اقدامات خوبي براي كشتارگاه گنبدكاووس صورت گرفته است، اظهار داشت: با همه اين اقدامات تنها كشتارگاه شهرستان گنبدكاووس نيازمند ساماندهي جدي است.
وي نظارت شرعي بركشتارگاه دام را مسئله مهمي دانست كه بايد از سوي قصابان به صورت جدي رعايت شود.
معاون سياسي اجتماعي فرمانداري شهرستان گنبدكاووس با اشاره به تاثير رعايت حلال و حرام در سلامت رواني جامعه اظهار داشت: اجراي نكات شرعي در ذبح اثرات مشخصي در سلامت جسمي و رواني جامعه دارد.
قزلسفلي با بيان‌ اينكه مسئولان امر بايد دقت لازم را در سلامت مردم داشته باشند، تصريح كرد: سلامت و امنيت دو نياز اساسي جامعه است كه همه خدمتگزاران نظام درآن مسئول هستند.
مسئول دفتر نمايندگي ولي‌فقيه در دامپزشكي استان در اين جلسه با بيان اهميت رعايت نكات شرعي در كشتارگاه‌ها خواستار توجه بيشتر مسئولان به فراهم آوردن امكانات براي كشتارگاه شد.
حجت‌الاسلام محمد صادقعلي خادملو با اشاره به كمبود نيروي دامپزشكي در شهرستان گنبدكاووس خواستار توجه مسئولان به اهميت موضوع كشتار شرعي و جلوگيري از سوء استفاده و خريد و فروش احشاء حرام دام در جامعه شد.
رئيس دامپزشكي گنبدكاووس نيز در اين جلسه از رسيدگي به 104 پرونده تخلفاتي خبر داد.
نادر گوكلاني گفت: دامپزشكي گنبدكاووس با وجود كارهاي ارزشمندي كه انجام داده با كمبود نيروي انساني مواجه است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2861.html )