عنوان خبر:جوانان عربستاني چهارشنبه عليه رژيم آل سعود تظاهرات مي‌كنند
چهارشنبه 25 اسفند 1389 - 22:27:33


جوانان عربستاني در اعتراض به اقدامات سركوبگرانه رژيم حاكم و درخواست براي اصلاحات سياسي چهارشنبه سوار بر موتورسيكلت ها اقدام به برگزاري تظاهرات مي كنند.




به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل رجانيوز، گروه "جوانان موتورسيكلت سوار " روز سه شنبه به شبكه خبري العالم اعلام كرد: فردا چهارشنبه در شهر الديره در عواميه براي اعلام خواسته هايشان از جمله اصلاحات سياسي در كشور، آزادي زندانيان سياسي تظاهرات خواهند كرد.
اين گروه خاطرنشان كرد: اين تظاهرات مسالمت آميز روز چهارشنبه 16 مارس در شهرك الديره در العواميه در شمال استان قطيف عربستان برگزار خواهد شد.
در آستانه فرا رسيدن اين حركت اعتراضي جوانان عربستاني، خيابان هاي عواميه و شهرك هاي آن از جمله شهرك الديره شاهد حضور گسترده گشتي هاي پليس و خودروهاي پليس جنايي براي مقابله با تظاهر كنندگان است.
از مهمترين خواسته هاي تظاهركنندگان درخواست اصلاحات سياسي، آزادي زندانيان سياسي، تحقق خواسته هاي مشروع، ايجاد اشتغال و استخدام جوانان با حقوق مكفي و اقدام دولت براي حل مشكل بيكاري در اين منطقه است.
در هفته هاي اخير، عواميه، قطيف و شماري ديگر از شهرهاي عربستان شاهد برگزاري تظاهرات مردمي براي ايجاد اصلاحات سياسي در كشور بود. اين در حالي است كه رژيم آل سعود در پاسخ به اين امر و با هدف جلوگيري از گسترش دامنه اعتراضات اقدام به استقرار تانك ها و نيروهاي امنيتي در مناطق مختلف اين كشور كرده است.
رژيم عربستان با تظاهرات اخير مردم در نقاط مختلف اين كشور به شدت برخورد كرده است.
به رغم اين مساله يكشنبه گذشته با وجود حضور گسترده نيروهاي امنيتي، مردم با برگزاري تظاهراتي در مقابل وزارت كشور عربستان خواستار آزادي زندانيان شدند.
پليس عربستان از روز جمعه با افزودن بر شمار نيروهاي خود اقدام به اعمال ممنوعيت شديد تظاهرات در كشور كرد. اين در حالي است كه همزمان تظاهراتي در شرق اين كشور برگزار شد و تظاهر كنندگان متعهد شدند تا زمان تحقق خواسته هايشان به اعتراض و تظاهرات ادامه دهند.
سازمان عفو بين الملل و فعالان حقوق بشر، عربستان را به دليل دستگيري بدون محاكمه شمار زيادي از شهروندان مورد انتقاد قرار داده اند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2864.html )