عنوان خبر:اجراي طرح راهداري نوروزي در استان گلستان آغاز شد
چهارشنبه 25 اسفند 1389 - 22:30:26


در آستانه فرا رسيدن تعطيلات نوروز و با هدف برقراري تردد ايمن و روان در سطح راه هاي اصلي و فرعي گلستان، عمليات راهداري نوروز 90 از روز چهارشنبه در اين استان به اجرا درآمد.



به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل از ايرنا، مدير كل راه و ترابري گلستان در اين باره گفت: عمليات راهداري نوروزي استان، امسال در چهارهزار و 712 كيلومتر از راه هاي استان و با استفاده از 526 نفر از كاركنان فني ، متخصص و اداري راهدار اداره كل انجام مي شود.
'محمد تقي جوان شورابي' اظهارداشت: اين نيروها در قالب 23 اكيپ راهداري، 7 اكيپ امدادي و 18 اكيپ نيسان استيجاري در 95 محور اصلي و فرعي استان حضور دارند تا مسافران از خدمات مطلوب راهداري و امداد رساني در سطح راه هاي استان بهره مند شوند.
به گفته وي، همچنين در اين عمليات از 182 دستگاه ماشين آلات سبك و سنگين اداره كل و بخش خصوصي استفاده شده تا زمينه سفري سالم و خوش براي مسافران نوروزي استان گلستان فراهم شود.
جوان شورابي ادامه داد: پاكسازي و تسطيح حريم راه ها ، استقبال از مسافران در سه مبداء ورودي استان شامل 'پليس راه نوكنده ، تنگراه و خوش ييلاق' ، لكه گيري و روكش آسفالت ، تعويض و پاكيزه نمودن تابلوها و علائم ايمني و آماده سازي راهدارخانه هاي ثابت و سيار، خط كشي راه ها ، برگزاري جلسات هماهنگي با سازمانهاي ذيربط و نصب 300 پلاكارد حاوي توصيه هاي ايمني در سطح راه ها ، از جمله اقداماتي است كه در اين طرح انجام مي شود.
جوان شورابي اضافه كرد: استقبال از مسافران نوروزي يكي از اقدامات هرساله راه و ترابري گلستان است و به 14 مسافري كه به هنگام تحويل سال وارد استان مي شوند به نيت چهارده معصوم هدايايي اهدا مي شود.
وي افزود: اجراي طرح راهداري نوروزي اداره كل راه و ترابري گلستان روز 25 اسفند آغاز شده و تا 20 فروردين سال آينده در سطح راه هاي استان ادامه دارد.
استان گلستان بالغ بر پنج هزاركيلومتر راه اصلي ، فرعي و روستايي دارد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2881.html )