عنوان خبر:سال 89؛ سال خانه تکانی مدیریتی در گلستان
پنجشنبه 26 اسفند 1389 - 17:57:36


سال 89 را به جهت ایجاد تغییرات گسترده و جابجایی مدیران در سطح مدیریت کلان و خرد حوزه های مختلف می توان به سال خانه تکانی مدیریتی در استان گلستان نامید.



به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل از خبرگزاری مهر، سیل تغییرات و جابجایی در سالی که گذشت در گلستان بیش از دیگر سالها نمود یافت بطوریکه موجب تغییرات گسترده ای در لایه مدیریتهای مختلف در استان شد.

روند تغییرات در سال جاری با جابجایی مدیران سطح بالایی و ارشد در حوزه استانداری گلستان شروع شد و تنها بعد از چند ماه از سال جدید شاهد جابجایی معاون امور عمرانی استانداری بوده ایم.
اتوبوس تغییرات در گلستان پرمسافر
هوشنگ غلامزاده که عمر مدیریتش در سال جدید در پست معاونت عمرانی استاندار به پایان رسید، جای خود را به عبدالرضا دادبود داد.
پس از غلامزاده، نوبت به عباس نیاوند معاون برنامه ریزی استانداری گلستان بود که جایش را به دیگری بسپرد، هر چند نیاوند از اواخر سال 88 به دلیل انتصاب در پستی کشوری، گلستان را ترک کرده بود.
پس از رفتن نیاوند، مدتی قدرت الله عابدی از اواخر سال 88 به عنوان سرپرست معاونت برنامه ریزی فعالیت داشت تا اینکه پس از گذشت ماهها، رضا غلامی به عنوان معاون جدید برنامه ریزی استانداری مشغول به فعالیت شد.
مدیری که دارائیهایش را شمرد
غلامی در روزهای اول مدیریت خود برخلاف رویه های موجود اقدام به انتشار لیست دارایی هایش کرد و گلستانیها منتظر هستند تا این مدیر با سلیقه در آخر دوره مدیریتی اش در سمت معاونت برنامه ریزی، دوباره لیست دارائی هایش را ارائه کند.
فتح الله نوری معاونت سیاسی استانداری گلستان که بیش از پنج سال از عمر دولت نهم و دهم در این پست فعالیت داشت نیز سرانجام در سه ماهه سوم سال 89 به افتخار بازنشستگی نایل شد و از این پست خداحافظی کرد و مقرر شد به عنوان مشاور استاندار گلستان فعالیت داشته باشد و اکنون همانند بسیاری از بازنشستگان باتجربه، مشاور خانه و زندگی شده و کمتر در محافل سیاسی و اجتماعی گلستان دیده می شود.
با خداحافظی نوری، علیرضا جمشیدی به عنوان دومین معاون سیاسی استانداری گلستان در دولت دهم مشغول به فعالیت شد و در این حوزه کار می کند.
اگر چه در بین افکار عمومی و محافل های سیاسی و اجتماعی، درباره انتصاب های پست های حساس مدیریتی در گلستان حرف و حدیث هایی وجود دارد ولی به هر روی، انتخاب هر مدیر در هر پست از حوزه اختیارات استاندار بوده و نمی توان این حق را نماینده عالی دولت در گلستان سلب کرد.
احیای شورای فنی از جمله اقداماتی نویی بود که در دوره مدیریت قناعت در استانداری صورت گرفت و در این راستا، علیرضا عباس زاده به عنوان مدیرکل دفتر فنی استانداری مشغول به خدمت شد.
جدای از تغییرات مدیران در سطح استانداری، مدیریت عالی شهرستانها نیز از تغییر مصون نماند و اتوبوس تغییرات نیز در این شهرستانها ایستگاه زد و برخی فرمانداران پیاده و برخی جابجا شدند.
نخستین تغییر و جابجایی در حوزه مدیریت فرمانداریهای شهرستانهای گلستان از شهرستان بندر ترکمن در حوزه غرب این استان شروع شد و حاجی گلدی کر فرماندار قبلی در اواخر سال 88 جایش را به حمید قربانزاده گوگلانی داد و خود به عنوان مسئول پیگیری مصوبات سفرهای استانی دولت در گلستان منصوب شد.
همچنین، رمضانعلی الیاسی مدیرکل سابق امور اجتماعی استانداری گلستان در ماه اسفند به عنوان فرماندار شهرستان کردکوی از توابع غرب گلستان منصوب شد و حیدرعلی احمدی فرماندار قبلی این شهرستان به عنوان فرماندار دومین شهرستان پرجمعیت و بزرگ گلستان یعنی گنبد کاووس معرفی شد و از زحمات فرماندار قبلی غلامعلی سوسرایی قدردانی شد.
اضافه شدن دو شهرستان گالیکش و گمیشان به تعداد شهرستانهای گلستان از دیگر رویدادهای سال 89 در گلستان بوده است و این مناطق از شهر و بخش به شهرستان ارتقا یافتند و برای اولین بار در دوران پس از انقلاب، در این مناطق، فرمانداری تاسیس شد.
جدای از حوزه های سیاسی، بخشها و ادارت دیگر گلستان نیز با جابجایی و تغییر در مدیریت روبرو بوده است و جابجایی مدیران بخش صعت آب گلستان از جمله این مسائل است که در این سال، ایرج حیدریان به عنوان مدیرعامل آب منطقه ای و علی اکبرعلیمرادی به عنوان مدیرعامل جدید آب و فاضلاب معرفی شدند.
همچنین قاسم شهابی جای کرم رضایی مدیرعامل قبلی شرکت توزیع برق را گرفت و شعبان خزایی به عنوان مدیرکل جدید پست معرفی شد.
تغییر در مدیریت های مخابرات، دامپزشکی، اطلاعات، تامین اجتماعی، تعاون، کانون پرورش فکری و ... از دیگر اداراتی بودند که در سالی که گذشت، طعم تغییر و جابجایی مدیران را چشیدند.
گلستان 25 شهر، 14 شهرستان و یک میلیون و 650 هزار نفر جمعیت دارد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2908.html )