عنوان خبر:مدت اقامت مسافر در گلستان به 3.2 روز رسید
پنجشنبه 26 اسفند 1389 - 17:58:49


مدیرکل میراث فرهنگی گلستان گفت:
میزان ماندگاری مسافر در استان بیشتر شد و مدت اقامت به 3.2 روز رسید.



به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل از خبرگزاری مهر، فریدون فعالی  شب چهارشنبه در نشست خبری افزود: این درحالیست که پیش از این میزان اقامت مسافر در استان دو تا 2.5 روز بوده است.

وی اظهار داشت: امسال پیش بینی می شود در ایام نوروز بیش از پنج میلیون مسافر در ایام نوروز به استان وارد شود که شرایط برای استقبال مهیا شده است.
وی خاطرنشان کرد: زیرساختها برای افزایش مدت اقامت مسافر در استان فراهم شد و تعداد هتل ها از 10 هتل به 18 هتل رسید.
به گفته فعالی، همچنین تعداد تختهای هتل به هزار و 850 تخت رسید و سال آینده این تعداد به بیش از سه هزار تخت می رسد.
مدیرکل میراث فرهنگی گلستان بیان داشت: استان گلستان در مسیر بارگاه امام هشتم (ع) است و مسافرهای زیادی به عنوان مقصد گذر استفاده می کنند و این هنر ماست که با فراهم کردن امکانات، بخشی از مدت اقامت سفر در مشهد را کم و اقامت در استان را بیشتر کنیم.
وی یادآورشد: اکنون تفرجگاهها و جایگاههای استان تازه ساماندهی شدند که امکان را برای حضور بیشتر مسافر در استان فراهم می کند و سبب می شود گلستان به مقصد گردشگری تبدیل شود.
مدیرکل میراث فرهنگی گلستان گفت: وضعیت زیر ساختهای گلستان از نظر گردشگری نسبت به سالهای قبل بهتر شده است و شرایطها مهیا شده است.
وی افزود: بحث اسکان مسافر از جمله دغدغه ها بود که با ساماندهی خانه های استیجاری، اضافه شدن هتل ها و خدماتی که در آموزش و پرورش ارائه می شود، تا حدی این دغدغه رفع شده است.
وی افزود: پیش بینی می شود، نوروز امسال حدود هفت هزار 800 نفر فقط در حوزه آموزش و پرورش اسکان موقت داده شوند.
فعالی گفت: تعداد کمپها در سالجاری نسبت به سال قبل بیشتر شد و و مسافران می توانند اسکان موقت داشته باشند و برای افزایش ماندگاری، تفرجگاهها کامل آماه شدند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2909.html )