عنوان خبر:تاكيد معاون‌ استاندار گلستان بر گسترش سرمايه‌گذاري در كشاورزي
پنجشنبه 26 اسفند 1389 - 18:08:07


در نشست معاون‌برنامه‌ريزي استاندار گلستان با سرمايه‌گذار چيني بر گسترش سرمايه‌گذاري در امر كشاورزي و صنايع جانبي آن تاكيد شد.



به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل ازخبرگزاري فارس، اين نشست كه صبح امروز با حضور تائو ونگلو نماينده گروه چيني سانيو، معاون اقتصادي سازمان امور اقتصادي و دارايي و امور سرمايه‌گذاري استان و رئيس خانه صنعت و معدن استان برگزار شد در خصوص مشاركت در سرمايه‌گذاري ميان طرف ايراني و چيني پيرامون نصب و راه‌اندازي خط توليد تراكتور در استان بحث و تبادل نظر شد.
در اين نشست ضمن تاكيد بر كيفيت توليد اين تراكتورها، مقرر شد چند نمونه از تراكتورهاي مورد نظر از چين وارد شده و در شرايط مختلف اقليمي آزمايش و نظرات كارشناسي در مورد كيفيت آنها اخذ و مورد بررسي قرار گيرد، چنانچه عملكرد تراكتور و كيفيت آن مورد تائيد قرار گرفت سپس مراحل مشاركت در سرمايه‌گذاري ميان طرفين انجام پذيرد.
در اين زمينه همچنين استاندارد بودن ميزان مصرف سوخت و متناسب بودن بهاي تمام شده آنها مورد تاكيد قرار گرفت .
محور بعدي مورد مذاكره سرمايه‌گذاري در خصوص سيستم‌هاي نوين آبياري بود كه معاون ‌برنامه‌ريزي استاندار گلستان در اين خصوص گفت: استان حدود 500 هزار هكتار زمين كشاورزي دارد كه با محدويت آب مواجه است.
رضا غلامي در خصوص نحوه سرمايه‌گذاري در بخش توسعه شبكه‌هاي آبياري زمين‌هاي كشاورزي استان پيشنهاد كرد: مي‌توان به صورت يكپارچه سرمايه‌گذاري كرد ولي كشاورزان بازپرداخت آن را طي سال‌هاي آتي آنجام دهند به طور مثال اگر هزينه‌هاي سرمايه‌گذاري در زمينه ايجاد شبكه آبياري به ازاي هر هكتار حدود 4 هزار تا 5 هزار دلار باشد، كشاورزان مي‌توانند حدود 20 درصد آنرا به طور نقدي پرداخت كرده و مابقي آنرا طي سال‌هاي آتي برگردانند.
طرف چيني اين پروژه را در دستور كار خود قرار داده و قرار شد نتيجه را به طرف ايراني اعلام كند.
لازم به ذكر است اين سرمايه‌گذار چيني تفاهم‌نامه اوليه اين طرح سرمايه‌گذاري را در همايش توسعه و تجارت سرمايه‌گذاري آذر ماه در كيش با گروه اعزامي گلستان امضا كرده بود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2914.html )