عنوان خبر:محدوديت آب در 500 هزار هکتار اراضی گلستان
پنجشنبه 26 اسفند 1389 - 22:45:38


معاون ‌برنامه‌ریزی استاندار گلستان گفت:
استان حدود 500 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که با محدودیت آب مواجه است.



به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل از خبرگزاری مهر، رضا غلامی ظهر پنجشنبه در نشست با سرمایه گذاران چینی در خصوص نحوه سرمایه‌گذاری در بخش توسعه شبکه‌های آبیاری زمین‌های کشاورزی استان پیشنهاد کرد: می‌توان به صورت یکپارچه سرمایه‌گذاری کرد ولی کشاورزان بازپرداخت آن را طی سال‌های آتی آنجام دهند.

وی اظهار داشت: به طور مثال اگر هزینه‌های سرمایه‌گذاری در زمینه ایجاد شبکه آبیاری به ازای هر هکتار حدود چهار هزار تا پنج هزار دلار باشد، کشاورزان می‌توانند حدود 20 درصد آنرا به طور نقدی پرداخت کرده و مابقی آنرا طی سال‌های آتی برگردانند.

معاون‌برنامه‌ریزی استاندار گلستان بر گسترش سرمایه‌گذاری در امر کشاورزی و صنایع جانبی آن تاکید کرد.
خط تولید تراکتور در گلستان راه اندازی می شود

در این نشست در زمینه مشارکت در سرمایه‌گذاری میان طرف ایرانی و چینی پیرامون نصب و راه‌اندازی خط تولید تراکتور در استان بحث و تبادل نظر شد.
در این نشست ضمن تاکید بر کیفیت تولید این تراکتورها، مقرر شد چند نمونه از تراکتورهای مورد نظر از چین وارد شده و در شرایط مختلف اقلیمی آزمایش و نظرات کارشناسی در مورد کیفیت آنها اخذ و مورد بررسی قرار گیرد، چنانچه عملکرد تراکتور و کیفیت آن مورد تائید قرار گرفت سپس مراحل مشارکت در سرمایه‌گذاری میان طرفین انجام پذیرد.
در این زمینه همچنین استاندارد بودن میزان مصرف سوخت و متناسب بودن بهای تمام شده آنها مورد تاکید قرار گرفت.
این نشست با حضور تائو ونگلو نماینده گروه چینی سانیو، معاون اقتصادی سازمان امور اقتصادی و دارایی و امور سرمایه‌گذاری استان و رئیس خانه صنعت و معدن استان برگزار شد.

طرف چینی این پروژه را در دستور کار خود قرار داده و قرار شد نتیجه را به طرف ایرانی اعلام کند.
لازم به ذکر است این سرمایه‌گذار چینی تفاهم‌نامه اولیه این طرح سرمایه‌گذاری را در همایش توسعه و تجارت سرمایه‌گذاری آذر ماه در کیش با گروه اعزامی گلستان امضا کرده بود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2926.html )