عنوان خبر:نشست فصلی گفتمان دینی
پنجشنبه 26 اسفند 1389 - 22:57:16


نشست فصلی اساتید گفتمان دینی گلستان با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد.



به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل از خبرگزاری مهر ، مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ظهر پنجشنبه در این نشست افزود: حدود الهی در جامعه، نظام خانواده و زندگی عمومی انسان‌ها از مرزهای خداوند است.

حجت‌الاسلام نورالله ولی‌نژاد گفت: مرز یا به عبارتی حدود ممیز بین حق و باطل و گاهی منشاء تفکیک دو یا چند چیز و گاهی صرفا جهت شناسائی اشیاء از همدیگر بکار می رود و بین حق و باطل همیشه مـــرزی تعیین و برهم زدن یا برداشتن آن موجب خسارات جبران ناپذیری شده و همین مرز موجب شناسائی حق و باطل است.

وی اظهار داشت: اگر چه گاهی مرز صرفا جهت تفکیک دو چیز ترسیم  و از آن مرز فقط جهت شناسائی و اغراض دیگر استفاده می‌شود ولی مرز بین حق و باطل و تجاوز از آن گناه بوده و متجاوز خسارتهای مادی و معنوی به اجتماع وارد کرده و خود در این آتش می سوزد.

حجت‌الاسلام ولی‌نژاد تصریح کرد: در قرآن تلک حدود الله آمده، یعنی این مرز خدا است البته مراد از مرزهای خدائی احکام حلال و حرام خدا یا مرز بین حق و باطل، معروف و منکر، زیبائی و زشتی، ظلمت و نورانیت و در یک جمله انسانیت و غیر انسانیت است و در قرآن به عناوین مختلف، مرزهای الهی بیان و به انسان آگاهی لازم داده شده است که حریم حدود خداوند را حفظ و از خدشه دار کردن و شکستن و گاهی حتی نزدیک شدن به آن شدیدا بپرهیزد.

وی با بیان اینکه حلال و حرامی دارای حد است، خاطرنشان کرد: خداوند هیچ حلال و حرامی را نیافریده است مگر اینکه تمام حلال و حرام دارای مرز بوده و آن را تشبیه به حدود و دیوار خانه می کند برای اینکه حریم خانه واجب الحفظ و شکستن آن گناه و شکننده مجرم و باید مجازات شود و همه حدود و مرزهای الهی را محترم شمرده و در جهت حفظ آن تلاش کنیم.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2932.html )