عنوان خبر:طلاب و مبلغان به علم روز تجهیز شوند
پنجشنبه 26 اسفند 1389 - 22:57:31


رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت:
طلاب، مبلغان و مدرسینی که در مدارس و حوزه های علمیه اهل سنت فعالیت دارند، باید با تجهیز به علم روز و آشنایی با موضوعات و مقولات مختلف، پاسخگوی نیازها و شبهات آحاد مختلف جامعه باشند.



به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام ابوالفضل عامری عصر پنجشنبه در نشست طلاب و روحانیون اهل سنت گلستان افزود: وجود فرقه های متعدد و ضاله یکی از علل و مقدمات گمراهی برخی افراد در جامعه است و خوشبختانه در استان گلستان این فرقه به صورت سازمان یافته و مدیریت شده وجود ندارد.

وی تصریح کرد: ائمه جماعات، طلاب و روحانیون اهل سنت استان گلستان باید با تحرکات و تفکرات فرقه وهابیت در جامعه آشنا باشند و خاستگاه و اهداف شکل گیری آن را شناسایی کنند.

عامری با اشاره به جایگاه روحانیون و مبلغین در جامعه از این قشر به عنوان اهل ذکر نام برد و گفت: مبلغان باید با هدایت افکار عمومی جامعه، نقش رهبری خود را به نحو احسن ایفا کنند.
وی، بالا بردن سطح بینش و آگاهی و شناخت روحانیون و طلاب اهل سنت را از اهداف مهم برگزاری این کارگاه آموزشی اعلام کرد و افزود: این گونه فرقه های انحرافی زاییده و پرداخته تفکرات بشری هستند و برگزاری این همایش ها و کارگاه ها می تواند نقش موثری در شناخت اهداف دشمنان اسلام داشته باشد.
رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان های گلستان و گیلان، ادامه داد: در جامعه ما این فرقه ها تنها به صورت پراکنده وجود دارد و  شکل حرفه ای و تشکیلاتی آن در معدود کشورها مصطلح است و نمود و بروز خارجی ندارد.
عامری با استناد به آیات قرآن مجید، افزود: افرادی که در امر تعلیم، تربیت و آموزش طلاب و روحانیون مشارکت دارند، همان متخصصین و خبرگان هستند که وظیفه سنگین هدایت و رهبری جامعه را برعهده دارند.
وی، با اشاره به نقش مبلغین، روحانیت و طلاب بر افکار عمومی جامعه، خاطر نشان کرد: این افراد به عنوان تأثیرگذارترین افراد در حوزه دین، باید با اندیشه های مختلف میان شیعه و سنی آشنایی و جامعیت داشته باشند، زیرا آنان مروجان اصلی تفکر دینی و اسلامی به شمار می آیند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2936.html )