عنوان خبر:پيشنهاد رسايي براي تحريم حج عمره
جمعه 27 اسفند 1389 - 22:02:23


يك عضو فراكسيون روحانيون مجلس به سران و علماي كشورهاي مسلمان پيشنهاد كرد: در اعتراض به دخالت عربستان در سركوب مردم مظلوم بحرين حج عمره را تحريم كنند.




به گزارش خبرنگار پيام گلستان، حجت‌الاسلام حميد رسايي نماينده تهران و عضو فراكسيون روحانيون مجلس هشتم در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: با توجه به سابقه عربستان در تحولات منطقه،‌ اين نخستين‌بار نيست كه دست حاكمان اين كشور به خون مسلمانان و مردم مظلوم آغشته مي‌شود.

وي افزود: امروز شيعيان عربستان هم در اين كشور تحت شديدترين فشارها قرار دارند و با مشكلات متعددي زندگي مي‌كنند و مردم ايران هم حدود 23 سال پيش حج خونيني را تجربه كردند كه نشان داد آل سعود به اصول انساني پايبند نيستند.

عضو ارشد فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس گفت: تعجب ندارد كه حكام عربستان برخلاف معاهدات بين‌المللي براي سركوب مردم بحرين به اين كشور لشكركشي مي‌كنند اما همه كشورها بايد تلاش كنند اين ظلم آشكار بي‌پاسخ نماند.

حجت‌الاسلام رسايي يكي از بهترين اقدامات در واكنش به دخالت نظامي عربستان در بحرين را تحريم حج عمره عنوان كرد و گفت‌:‌ سران و علماي كشورهاي اسلامي به ويژه جمهوري اسلامي ايران و خاصه مراجع عظام تصميم به تحريم حج عمره بگيرند.

وي اضافه كرد: اعزام صدها هزار حاجي به عربستان سالانه درآمد چند ميلياردي از كشورهاي مختلف براي آل سعود دارد و از ايران نيز پول كلاني براي حج غيرواجب به عربستان تزريق مي‌شود كه اين پول‌ها امروز به سلاح تبديل و عليه مسلمانان و شيعيان به كار گرفته مي‌شود.

«شايد از نظر سياسي نتوانيم اقدامي در خصوص تحولات بحرين و ليبي انجام دهيم ولي قطعاً با تحريم حج عمره و عدم اعزام حجاج به عربستان مي‌توانيم آل سعود را ادب كنيم»

عضو فراكسيون روحانيون مجلس از مراجع ذيصلاح و تصميم‌گير خواست كه در خصوص اعزام حجاج به عربستان براي انجام عمره تجديدنظر كنند تا فشار اقتصادي سبب شود آل سعود از كشتار مردم مظلوم بحرين دست بردارند.
حجت‌الاسلام رسايي اين نكته را هم متذكر شد كه خودش در اين زمينه پيش‌قدم شده و اعلام كرد كه در اعتراض به رفتار آل سعود نسبت به مردم مظلوم بحرين سفر حج عمره خود در فروردين‌ آينده را لغو كرده و به عربستان نخواهد رفت.

وي در پايان همچنين از جريانات دانشجويي خواست كه علاوه بر اعتراضات دانشجويي در برابر سفارت عربستان، عمره دانشجويي را در اعلام همبستگي با مردم بحرين متوقف ‌كنند.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2941.html )