عنوان خبر:جشن جهانی نوروز در گلستان
جمعه 27 اسفند 1389 - 22:05:45


جانشین دبیرستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای گلستان گفت:
همزمان با برپایی جشن جهانی نوروز در سراسر کشور، برنامه های ویژه این جشن در استان نیز برگزار می شود.



به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل از خبرگزاری مهر، قربان عباسی صبح جمعه در نشست این ستاد افزود: با توجه به ثبت جهانی نوروز در فهرست آثار جهانی و اهمیت معرفی آیین ها و مراسم ویژه این جشن به جهانیان، اقدام به برپایی جشن جهانی نوروز در استان گلستان هم زمان با سراسر کشور شده است.

وی با اشاره به فرهنگ غنی و تمدن دیرینه ایران زمین، آیین ها و جشن های این سرزمین را مورد استقبال جهانیان عنوان کرد و معرفی این آیین ها را از ضروریات دانست.

وی در ادامه به برنامه های این جشن اشاره کرد و افزود: نوروزخوانی در مسیرهای پرتردد استان، برپایی سفره های هفت سین در سراسر استان، اجرای موسیقی اقوام مختلف استان، اجرای تورهای استانگردی برای مسافران مقیم در هتل ها و برپایی نمایشگاه های صنایع دستی درسطح استان گلستان از برنامه هایی است که در طول برپایی این جشن در ایام نوروز 90 اجرا خواهد شد.
معاون توسعه و تجهیز منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، بیان کرد: دستگاه های اجرایی از جمله اداره کل اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی استان، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان، شهرداری های استان، اداره کل تربیت بدنی و... در برپایی جشن جهانی نوروز مشارکت خواهند داشت.
وی خاطرنشان کرد: دبیرخانه جشن جهانی نوروز در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان واقع شده و رئیس برگزاری این جشن استاندار گلستان است.
جانشین دبیر ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان گلستان یادآور شد: این جشن در طول ایام نوروز در سراسر استان گلستان برپاست.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2949.html )