عنوان خبر:نوروز از بدعتها پاک شود
جمعه 27 اسفند 1389 - 22:06:25


نماینده ولی فقیه در گلستان با تبریک فرا رسیدن عید باستانی ایرانیان گفت:
این مراسم باستانی و سنتی ایرانیان از بدعتها و مراسمهای منفی پاک شود.



به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل از خبرگزاری مهر، آیت الله سید کاظم نورمفیدی ظهر جمعه در جمع نمازگزاران گرگانی افزود: ایام نوورز مراسمهای مثبت و منفی دارد که باید آئین های مثبت تقویت و مراسم های منفی حذف شود.

وی اظهار داشت: زمانی را که ایرانیان برای عید انتخاب کرده اند، بهترین زمان است و همراه با سرسبزی طبیعت است و صله رحم و تقویت احترام به بزرگان ، نظافت و بهداشت، رفع کدورتها از جمله مزیتهای این عید است.
وی خاطرنشان کرد: برخی مراسمها نیز در ایام عید برگزار می شود که درست نیست و نمونه آن مراسم های چهارشنبه سوری است که کار منطقی نیست.
به گفته آیت الله نورمفیدی، هر چند سالجاری میزان حوادث چهارشنبه آخر سال در استان کمتر شد ولی باید این مراسم برداشته شود.
نماینده ولی فقیه در گلستان بیان داشت: چشم هم چشمی کردن، اشرافی گرایی، اختلاط  محرم و نامحرم در ایام عید، تهمت، دروغ از جمله اموری است که باید پرهیز شود.
سازمانهای بین المللی جلوی جنایات را بگیرند
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اتفاقات منطقه در لیبی و بحرین افزود: باید برای حال دیکتاتورهای منطقه و آمریکا تاسف خورد و سازمانهای بین المللی باید جلوی این جنایات را بگیرند.
آیت الله نورمفیدی عنوان کرد: معلوم می شود آنها و سازمانهایی که دم از حقوق بشر می زنند، آنچه که برایشان مطرح نیست، حقوق انسانهاست.
وی اظهار داشت: بحرین کشوری اسلامی است و آمریکا در آن پایگاه دارد و برای حفظ این پایگاه، کشور دیگری اسلامی به آنجا لشگر کشی می کند و این امر محکوم است.
وی با اشاره به 29 اسفند و روز ملی شدن صنعت نفت افزود: ملی شدن صنعت نفت بر اثر مبارزات ملت ایران حل شد و کار بزرگی است.
آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: ملت ایران در مقطعی از زمان کارهای بزرگی انجام داده است و  بر اثر اختلافات داخلی، برخی کارها بی نتیجه مانده است و نباید این تجربه ها را تکرار کرد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2950.html )