عنوان خبر:آمريكا اسراييل و انگليس بدانند ملتهاي منطقه خاورميانه بيدار شده اند
جمعه 27 اسفند 1389 - 22:10:16


ملتهاي منطقه خاورميانه بيدار شده اند و مستكبرين از جمله آمريكا اسراييل و انگليس بدانند كه با توطئه ها و دسيسه هاي خود نمي توانند مردم را به بند بكشند.



به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل از خبرگزاری ايرنا، آيت الله 'سيدكاظم نورمفيدي' امروز در خطبه هاي اين هفته نماز عبادي سياسي اين شهر افزود: همچنين بايد براي شوراي امنيت و اين دنيا تاسف خورد كه سكوت كرده و هيچ عكس العملي از خود نشان نمي دهند.
به گفته وي، سازمان ملل بايد بداند كه اگر لحظه اي دير كند، هزاران فاجعه ديگر اتفاق خواهد افتاد و بايد سريعتر جلوي اين فجايع را بگيرند.
نماينده خبرگان رهبري تصريح كرد: اين افراد متجاوز و جنايتكار بايد سريعتر به سزاي اعمالشان برسند، زيرا جان انسان ها از همه چيز باارزش تر و با اهميت تر است.
وي ادامه داد: متاسفانه برخي كشورهاي اسلامي، براي حفظ پايگاه آمريكا در منطقه، به كشورهاي ديگر حمله مي كنند و در مسائل داخلي آنها دخالت نموده و اقدام به كشتار مردم مي كنند.
آيت الله نورمفيدي گفت: تاكنون در كشورهاي اسلامي سابقه نداشته كه رئيس جمهور دست به جنايت و كشتار بزند و اين همه جبهه گيري دولت در برابر مردم و مردم در برابر دولت را شاهد باشيم و همه ما مردم مسلمان جهان به خصوص ايران اين جنايات اخير در ليبي و بحرين را محكوم مي كنيم.
وي با اشاره به پرونده پر از تاريكي، ظلمت و سياهي مستكبرين، گفت: به هيچ وجه نمي شود كه اين سياهي از بين برود و چهره اي روشن به اين مستكبرين بخشيد.
آيت الله نورمفيدي در بخش ديگري از سخنان خود به 29 اسفند سالروز ملي شدن صنعت نفت اشاره كرد و گفت: اين روز، مردم بعد از مبارزات بسيار توانستند، علي الظاهر نفت را ملي كنند، اما اين ظاهر ماجرا بود و متجاوزين به شكل ديگري اين منبع ثروت ما را سالها غارت كردند و از دست ما ربودند.
به گفته نماينده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبري، اين جريان ملي شدن صنعت نفت در اثرمبارزات ملت ايران بود كه تا حدي موفق شدند، اما وقتي در بين خود ملت درگيري هائي پيش آمد، زحمات مردم از دست رفت و ما بايد از اين تجربيات درس بگيريم كه در مقطعي كارهاي بزرگي انجام داديم، اما در اثر اختلافات داخلي، اين كار بي نتيجه ماند و ما نبايد اين تجربيات را تكرار كنيم.
وي همچنين فرا رسيدن بهار 1390 را تبريك گفت و اظهار داشت: در اسلام اعياد زيادي تاسيس شده و اين دين وسيع و جامع الاطراف، سنتهاي اقوام و ملل را تا جائي كه ارزشهاي شرعي و عقلي اجازه داده، تائيد كرده است.
آيت الله نورمفيدي به نكات مثبت و منفي عيد نوروز اشاره كرد و گفت: سبز شدن طبيعت، بجا آوردن صله رحم، احترام به بزرگترها، نظافت و بهداشت و رفع كدورتها از نكات مثبت و نوگرائي افراطي، به سمت اشرافي گري رفتن، چشم و هم چشمي كردن، اختلاط محرم و نامحرم از نكات منفي عيد است.
وي با اشاره به مراسم چهارشنبه سوري گفت: اين مراسم منطق عقلي و درست ندارد و شرع و دين هم آن را نمي پسندد و بايد با توجه به حوادث ناگواري كه ايجاد مي كند، كم كم برداشته شود.
وي در پايان خود و ديگران را به تقواي الهي دعوت كرد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2953.html )