عنوان خبر:وهابیت ریشه در صهیونیسم دارد
شنبه 28 اسفند 1389 - 15:56:12


معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت:
فرقه وهابیت ریشه در صهیونیسم دارد و هدف آن اختلاف افکنی بین مسلمانان است.



به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل از خبرگزاری مهر، دکتر خسرو مزرعی عصر جمعه در آیین اختتامیه کارگاه آموزشی بصیرت دینی و اندیشه سیاسی و فرقه های نوظهور در گرگان اظهار داشت: وهابیت یک جریان انحرافی است و هیچ ارتباطی با مذاهب اهل سنت ندارد.

وی، با اشاره به اهمیت آگاهی تمامی علما اعم از شیعه و سنی با هدف دشمنان اسلام تاکید کرد: یک عالم باید منابع مورد استناد این فرقه را بشناسد و به صورت علمی و کارشناسانه آن را مورد نقد قرار دهد.

مزرعی، با بیان اینکه فرقه وهابیت بدون تعمق در معانی کلام الله مجید به تفسیر ظاهری آیات می پردازد، تصریح کرد: خوشبختانه امروز در پرتو قرآن و رهنمودهای امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری، وهابیت در کشور ما جایگاهی ندارد.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به تبلیغات گسترده این فرقه ضاله در سطح بین الملل اضافه کرد: متاسفانه علاوه بر فعالیت بیش از 300 شبکه ماهواره ای وهابی، بیش از نیمی از سایت های مربوط به مسائل اسلامی در تسلط آنان است.
دکتر مزرعی، هدف اصلی وهابیون را تشکیل یک هجمه انحرافی علیه اعتقادات شیعه و سنی دانست و گفت: ایستادگی در برابر این تهاجم بر همگان واجب است.
معاون آموزشی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور نیز گفت: وهابیت یک جریان انحرافی برعلیه مسلمانان است و مقابله با آن وظیفه همه اعم از شیعه و سنی است.
دکتر محمد بروجردی، با اشاره به تاثیر آگاهی و بینش علما و روحانیون در شناسایی و مقابله با فرقه های نوظهور تصریح کرد: روحانیان شیعه و سنی باید به شبهاتی که از سوی پیروان این فرقه برعلیه مسلمانان ترویج  می شود، پاسخ دهند.
وی، در پایان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، افزود: توهین به مقدسات هر مذهب اسلامی اعم از شیعه و سنی حرام است و باید با تقویت مشترکات بین مسلمین یک دژ استوار در مقابل دشمنان اسلام ایجاد کنیم.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2962.html )