عنوان خبر:پایتخت کبدی ایران از کمبود امکانات رنج می برد
شنبه 28 اسفند 1389 - 15:56:39


لیگ برتر کبدی ایران در حالی پایان یافت که گلستان پایتخت این رشته از مشکلات زیادی رنج می برد و ورزشکاران آن از کمبود امکانات در رنج هستند.



به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل از خبرگزاری مهر، کمبود امکانات، نداشتن اسپانسر، بیمه نبودن، حمایت نشدن، ناشناخته بودن از جمله مشکلات ورزش کبدی است.

به رغم این مشکلات، گلستان قطب ورزش کبدی کشور است و تیمهای خوبی در لیگ برتر بانوان و مردان دارد و تیم راه و ترابری گلستان و ایثار محمدآباد از جمله این تیمهاست.

تیم های راه و ترابری گلستان و ایثار محمدآباد گرگان در لیگ کنونی کبدی به رتبه های دوم وسوم جدول اکتفا کردند.
این در حالیست که گلستان قطب کبدی کشور محسوب می شود و بازیکنان و مربیان تیم ملی را ورزشکاران گلستانی ها تشکیل می دهند.

سرمربی تیم ایثار محمدآباد در این زمینه گفت: بازیکنان بی انگیزه، عدم جذب بازیکن برای نقاط ضعف تیم، نداشتن بودجه مناسب و اسپانسر و مدیریت ضعیف از مهمترین دلایلی بود که تیم ایثار نتوانست از عنوان قهرمانی سال گذشته خود دفاع کند.

امیر مازندرانی که سابقه مربیگری تیم ملی کبدی را نیز دارد، گفت: تیم ایثار محمدآباد که یکی از نمایندگان سوپر لیگ کبدی از باشکاه ایثار محمدآباد است، امسال نتوانست مهره مناسبی را جذب تیم کند و با نفرات بومی خود در این دوره از مسابقات لیگ شرکت کرد و توانست به مقام سوم که با توجه به امکانات و داشته های یک روستا نتیجه ی قابل قبولی است نایل شود.

کاپ تنها هدیه قهرمان لیگ کبدی
وی افزود: سال گذشته که تیم ایثار محمدآباد قهرمان لیگ شد، بازیکنان انگیزه بسیار زیادی داشتند، اما پس از قهرمانی هیچ اتفاقی در تیم نیفتاد و قول های مساعد فدراسیون، تربیت بدنی، شورای شهر و حتی باشگاه ایثار، شکل عملی به خود نگرفت.
وی خاطرنشان کرد: تنها هدیه تیم ما در سال قبل تنها یک کاپ قهرمانی بود و همین امر بسیار در بی انگیزگی بازیکنان ما نقش داشت.
مازندرانی افزود: بازیکنان کلیدی تیم ما برای مسابقات گوانگژو چین اعزام شدند و پس از برگشت دچار افت شدیدی شدند و نتوانستند در لیگ نمایش خوبی از خود به معرض ظهور بگذارند.
وی اظهار کرد: تیم های راه و ترابری اصفهان و گلستان و سیستان توانستند به علت داشتن اسپانسر قوی بازیکنان فنی و حتی طراز اول خارجی را جذب کنند و ما فقط با بازیکنان بومی روستا در لیگ شرکت کردیم.
وی افزود: اجحاف در داوری هم در دو بازی مانع آن شد که ما بتوانیم فینالیست این دوره از بازی ها باشیم.
مازندرانی با اشاره به مدرسه کبدی باشگاه ایثار گفت: در طرح استعداد یابی که توسط این باشگاه در حال انجام است حدود 20 بازیکن از سراسر استان جذب این مدرسه شده اند که امیدواریم نتایج آن را در تحویل بازیکن طراز اول به تیم ملی ببینیم.
ابوالقاسم ناصری مربی تیم قهرمان راه و ترابری اصفهان درباره این دوره از مسابقات لیگ گفت: تیم راه و ترابری اصفهان در این دوره از مسابقات لیگ با جذب بازیکنان خوب و چند بازیکن خارجی توانست به مقام قهرمانی دست یابد.
سرمربی گلستانی تیم راه و ترابری اصفهان در خصوص لیگ کبدی گفت: مشکل اصلی لیگ کبدی در نداشتن اسپانسر مناسب است.
وی افزود: این ورزش هنوز کامل شناخته شده نیست و باید در این خصوص تبلیغات بیشتری از طریق صدا وسیما صورت گیرد تا این ورزش بتواند با اقبال عمومی مواجه شود.
ناصری با اشاره به مشکلات مربیان این رشته خاطرنشان کرد: در رشته کبدی مربیان جایگاه مناسب شأن خود را ندارند و به آنان رسیدگی نمی شود.
وی افزود: قرارداد و حقوق مربیان کامل مشخص نیست و بیشتر مواقع قراردادها به صورت کامل پرداخت نمی شود.
وی یکی دیگر از مشکلات مربیان را بیمه عنوان کرد و گفت: صندوق حمایت از قهرمانان از مربیان حمایت نمی کند.

گفتنی است که مربیان سه تیم برتر لیگ هر سه از ورزشکاران روستای محمدآباد گرگان هستند.
ورزش کبدی از جمله رشته هایی است که در گلستان طرفداران زیادی دارد و نیاز است برای ارتقای این رشته نیازمند، برنامه ریزی جامع و هدفمند است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2964.html )