عنوان خبر:رژیم بحرین میدان الؤلؤ را تخریب کرد
شنبه 28 اسفند 1389 - 16:19:00


نیروهای بحرینی، میدان مروارید منامه، پایتخت این کشور را که به مرکز تظاهرات ضددولتی اخیر تبدیل شده بود، با خاک یکسان کرده‌اند.



به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل از رجانيوز،‌ سازه نمادینی که وسط این میدان واقع شده بود، جمعه (27 اسفند) به دست نیروهای بحرینی که از سوی نظامیان این کشور و نیروهای سعودی پشتیبانی می‌شدند، با خاک یکسان شد.

بر اساس گزارش پرس تی‌وی،‌ سازه نمادین میدان مروارید از شش ستون قوسی‌ شکل تشکیل شده بود که یک گوی سفید شبیه مروارید بر بالای آن‎ها قرار داشت.

این شش ستون، نمادی از شش کشور عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس یعنی بحرین، کویت، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، قطر و عمان بودند.

مروارید نصب‌ شده بر بالای این ستون‌ها، نمادی از میراث مشترک این کشورها که اقتصادشان پیش از کشف نفت، وابسته به صید مروارید بود، محسوب می‌شد.

از آغاز خیزش‌های مردمی در بحرین تاکنون، دست‌کم 12 تن از معترضان مخالف حکومت آل خلیفه کشته و بیش از هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

عربستان سعودی نیز به همراه چند کشور دیگر عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس از روز دوشنبه (23 اسفند) صدها تن از نیروهای نظامی خود را به منامه اعزام کرده ‌است تا به دولت بحرین در سرکوب تظاهرکنندگانی که خواستار سرنگونی حکومت پادشاهی و برخورداری از آزادی‌های سیاسی هستند، کمک کنند.

سازمان عفو بین‌الملل، دیده‌بان حقوق بشر و کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد و بسیاری دیگر از گروه‌ها و مجامع بین‌المللی ضمن محکوم کردن خشونت‌های به کار گرفته شده علیه تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم بحرین، این اقدامات را غیرقانونی و مایه شرمساری خوانده‌اند.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2970.html )