عنوان خبر:بلندتری برج آجری جهان گردشگران را فرا می خواند
شنبه 28 اسفند 1389 - 21:50:30


رئیس اداره میراث فرهنگی گنبد کاووس گفت:
برج تاریخی قابوس، به عنوان بلندترین برج آجری جهان و از آثار منحصر به فرد معماری ایرانی و اسلامی، در ایام تعطیلات نوروزی پذیرای گردشگران و مسافران نوروزی است.



به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل از خبرگزاری مهر، قدرت شاکری صبح شنبه در شست ستاد تسهیلات شهرستان افزود: با توجه به وجود بیش از 1500 جاذبه طبیعی وتاریخی در استان گلستان و نظر به ورود گردشگران و مسافران درایام نوروز به این استان و به خصوص شهرستان گنبد کاووس و با نظر به ارسال پرونده ثبت جهانی برج قابوس به یونسکو، این شهرستان پذیرای مسافران نوروزی است.

وی اظهار داشت: از آثار قدیمی شهرستان گنبد مقبره قابوس بن وشمگیر، امام زاده یحیی بن زید و خرابه های گرگان قدیم می توان نام برد و از دیدنی ها و جذابیت های گردشگری آن هم شش آبشار متوالی شیرآباد در حومه شهر خان ببین است.
وی خاطرنشان کرد: بزرگترین آن ها ارتفاعی به طول 20 متر دارد با حوضچه ای که عمق آن به 40 تا 80 متر می رسد، همچنین غار طبیعی شیرآباد با دهانه ای به ارتفاع 9 متر و طول تقریبی 150 متر که با وجود چشمة روان و آویزه های درون غاری، بس شگفت انگیز می کند.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گنبد کاووس بیان داشت: تالاب های بین المللی آلاگل، آجی گل و آلما گل در بخش داشلی برون که زیست گاه پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبی است از دیگر جذابیت های طبیعی منطقه است.

شاکری از دیگر دیدنی های شهرستان گنبد کاووس، سوار کاری و مسابقات اسبدوانی پاییزه و بهاره عنوان کرد و گفت: مسابقاتی که جهانگردان بی شماری را به خود جذب می‌کند.


وی در ادامه برج قابوس را که از بناهای تاریخی سده چهارم هجری قمری و بلندترین برج آجری جهان دانست که به دستور شمس المعالی قابوس بن وشمگیر از پادشاهان آل زیار در سال 397 ه. ق ساخته شده است.
وی گفت: این بنا از اصلی ترین جاذبه این شهر برشمرد که هر ساله شمار کثیری از گردشگران از این برج تاریخی دیدن می کنند.
شاکری همچنین به شهر باستانی جرجان اشاره داشت که با قدمتی دیرینه و معماری شهری بی نظیر از جاذبه های مهم این شهر است.
رئیس ستاد شهرستان گنبد کاووس  یادآور شد: در سال گذشته بیش از 212 هزار و 198 نفر از سه مکان تاریخی و توریستی شهرستان گنبدکاووس بازدید کردند.

وی اظهار امیدواری کرد: امسال شاهد بازدید و استقبال گرو ه های بی شماری از مسافران وگردشگران نوروزی از جاذبه های این شهرستان باشیم.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2971.html )