عنوان خبر:گلستان گنجینه جاذبه های ایران است
شنبه 28 اسفند 1389 - 21:53:16


مدیرکل میراث فرهنگی گلستان گفت:
این استان با داشتن جاذبه های فراوان طبیعی و گردشگری گنجینه ای از جاذبه های ایران است.



به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل از خبرگزاری مهر، فریدون فعالی ظهر شنبه  در نشست این اداره کل با تبریک فرارسیدن ایام نوروز افزود: استان گلستان همواره به دلیل دارا بودن فرهنگ، تاریخ و تمدن چندین هزارساله غنی، هنرهای سنتی و میراث تاریخی مورد توجه جهانیان و گردشگران بوده است.

وی اظهار داشت: همچنین به جهت توانمندی‌های بالقوه گردشگری با وجود جاذبه‌های فراوان تاریخی، فرهنگی و طبیعی از جمله دریا، صحرا، تالاب‌ها، جنگل، غارها و کوهستان جزو  مناطق برتر جهان است.
وی خاطرنشان کرد: بدین جهت در این بین استان سرسبز گلستان با وجود شرایط آب و هوایی و وضعیت زیست‌محیطی مناسب و تاریخ کهن خود که سبب ماندگاری آثار گرانبهای تاریخی در این منطقه شده از این امر مستثنی نیست.
فعالی بیان داشت: گلستان، خود گنجینه‌ای از جاذبه‌های ایران است که با وجود اقلیم‌های متفاوت، تنوع اقوام با آداب و رسوم گوناگون، پوشش‌های متنوع اقوام استان و... از همه مهم‌تر خوشرویی و مهمان‌نوازی مردم مجموعه کاملی برای توسعه صنعت گردشگری و جذب هرچه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی محسوب می‌شود.
دبیر ستاد دایمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان گلستان افزود: این ستاد از جمله فرصت‌های مهم در جهت معرفی استان به شمار می‌رود و از ابتدای تشکیل خود در بهمن ماه سال گذشته تا پایان سفرهای نوروزی با تلاش و همت شبانه‌روزی معاونان و همکاران ستاد، عملکرد قابل توجه‌ای را ارائه کردند که همه ما را نسبت به چشم‌انداز روشن توسعه صنعت گردشگری امیدوارتر می‌سازد.
وی، ضمن تبریک مجدد سال 90 از همه مسافران محترم نوروزی که این استان سرسبز و زیبا را به منظور گذراندن تعطیلات انتخاب، و مردم خون گرم این خطه را شایسته میزبانی خود دانستند صمیمانه تقدیر و تشکر کرد.


فعالی یادآورشد: نوروز، جشن پیوند نوزایی طبیعت و فرهنگ، به معنی واقعی کلمه رویدادی است در خور نیایش، جشنی با جایگاهی ویژه نه فقط در فرهنگ ایران بلکه مطرح به عنوان میراث معنوی جهانی است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2973.html )