عنوان خبر:صادرات گلستان به 200 میلیون دلار افزایش می یابد
شنبه 28 اسفند 1389 - 21:54:31


معاون برنامه ریزی استاندار گلستان بر افزایش صادرات استان در سال آتی تاکید کرد و گفت:
باید به گونه ای هدف گذاری شود تا صادرات استان در سال آینده به 200 میلیون دلار برسد.



به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل از خبرگزاری مهر، رضا غلامی ظهر شنبه در کارگروه توسعه صادرات استان افزود: صادرات و ثبات آن از ضروریات توسعه به شمار می رود و دستگاهها مرتبط با امر صادرات در استان باید برنامه های خود را در این بخش تدوین و ارائه کنند.

وی از اقدامات و پیگیری های دبیرخانه کارگروه توسعه صادرات جهت تحقق و عملیاتی شدن مصوبات تشکر کرد.
رئیس سازمان بازرگانی گلستان نیز در این نشست با تقدیر از توجه مسئولان استانی به توسعه صادرات ، گزارشی از برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی استان ارائه کرد و گفت: اتاق در سال 90 باید با تجربه جدید، برنامه های محوری را در امر صادرات ارائه کند.
نادعلی کهنسال با بیان اینکه دستگاهها نیز باید وضعیت صادرات خود را مشخص کنند افزود: رویکرد واحدهای تولیدی نیز باید رویکرد صادرات محور باشد.

وی با بیان اینکه با ایجاد تشکل های صادراتی از جمله در بخش خدمات فنی و مهندسی، صادرات استان افزایش می یابد، بر پیگیری و اجرای مصوبات کارگروه توسعه صادرات در استان تاکید کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی عمومی در بخش صادرات، حمایت ازایجاد پایانه صادراتی گل و گیاه، پیگیری ایجاد بازارچه مرزی با ترکمنستان، برقراری حمل و نقل دریایی، فعال سازی واحدهای بسته بندی سورتینگ میوه و تره بار، ساماندهی حمل و نقل بین المللی، پیگیری توسعه خوشه های صادراتی، ساماندهی مبادلات مرزی و بازدید از واحدهای تولیدی و بررسی مشکلات آنها، بخشی از برنامه های سال 90 برای توسعه صادرات در استان است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2974.html )