عنوان خبر:تشعشعات رادیواکتیو فوکوشیما به کالیفرنیا رسید
شنبه 28 اسفند 1389 - 21:55:57


دولت آمریکا اعلام کرد که مقادیر ناچیزی از تشعشع در ساکرامنتو در کالیفرنیا مشاهده شده است، اما سطح تشعشعات در آمریکا نگران کننده نیست.



به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل از رجانيوز،خبرگزاری رویترز با اعلام این خبر افزود: آژانس حفاظت محیط زیست و وزارت انرژی آمریکا اعلام کردند که تشعشعات مشاهده شده در ساکرامنتو هماهنگ با تشعشعات ناشی در تاسیسات هسته‌یی آسیب دیده در ژاپن است.

کمیسیون مقررات هسته‌یی آمریکا نیز اعلام کرد که اطلاعیه را برای تمام اپراتورهای نیروگاه‌های هسته‌یی آمریکا درباره تاثیرات زمین‌لرزه‌یی هفته‌ی گذشته ژاپن به نیروگاه فوکوشیما فرستاده است.

در این اطلاعیه آمده است: کمیسیون مقررات هسته‌یی انتظار دارد که نیروگاه‌های هسته‌یی آمریکا کل اطلاعیه را مورد بررسی قرار دهند تا متوجه شوند در مورد تاسیسات‌شان چه تدابیری را به‌کار بندند و اقدامات مناسب را بررسی کنند.

روز جمعه نیز یک قانونگذار آمریکایی از کمیسیون مقررات هسته‌یی آمریکا خواست به صورت روزانه درباره بحران هسته‌یی ژاپن اطلاع‌رسانی کند تا اطمینان حاصل شود که افکار عمومی ارزیابی‌های دقیقی از اوضاع را دریافت می‌کنند.

او گفت که کمیسیون باید جزییات دقیق‌تری را درباره فعالیت کارشناسان کمیسیون در ژاپن و آن‌چه مشاهده می‌کنند ارایه دهد.

دادستان کل نیویورک نیز روز جمعه اعلام کرد که اپراتور یک نیروگاه هسته‌یی که در 40 مایلی شمال نیویورک سسیتی واقع است باید در صورتی که می‌خواهد 20 سال دیگر فعال بماند تهدید وقوع زمین لرزه را بررسی کند.

وی گفت: اگرچه احتمال زمین لرزه نسبتا اندک است ما احتمال آسیب رساندن آن آن‌چنان فاجعه‌آمیز است که باید بررسی شود.


این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2975.html )