عنوان خبر:از مردمی بودن تا جهانی شدن دولت احمدی نژاد
شنبه 28 اسفند 1389 - 22:03:44


دکتر احمدی نژاد در طول 5 سال گذشته به دلیل مطرح کردن آرمان های اصلی انقلاب و در پیش گرفتن مسیر صداقت و ساده زیستی بارها آماج حملات برخی افراد داخلی و دشمنان خارجی قرار گرفته است اما خود وی که بارها تاکید کرده است از هیچ دسته و جناحی نیست و فقط خدمت به مردم را سرلوحه خود قرار داده است . . .



به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل از بولتن نيوز،صحبت کردن در خصوص دولتی که با تکیه بر ارزش های ناب اسلامی و انقلابی در طول روی کار آمدن خود دستاورد های بسیاری را برای کشورمان به ارمغان آورده است کاری بسیار مشکل است . دولتی که در راس آن فردی خدمتگذار و صادق و پرتلاش که دغدغه ای جز پیشرفت و عدالت کشور را برای خود تعریف نکرده است . دولتی که مظهر ساده زیستی و قدرت بالای دولت اسلامی در سرتاسر جهان شده است و در طول حضور خود ایران را به سمت قدرت برتر منطقه و حتی جهان شدن سوق داده است . دولت نهم و دهم با شعار عدالت گستری بسیاری از آرمان های انقلاب را تحقق بخشید و به همین جهت توانست پیشرفت های زیادی را برایمان به ارمغان بیاورد .

سال 1390 را به عنوان اولین سال اجرای برنامه پنجم توسعه وششمین سال دولت احمدی نژاد در شرایطی آغاز می کنیم که دولت در پنج سال گذشته با انواع چالش ها و حاشیه سازی و جوسازی های  دشمنان خارجی و بدخواهان  و منتقدان داخلی مواجه بوده و با این وجود سربلند از این گذر تاریخی عبور کرده و الگوی بسیاری از ملت های جهان شده است تا جایی که می بینیم مبارزان استعمار و استکبار توانسته اند با الگو گیری از کشور ما در مقابل زورگویی سران خود باستند.

در شش سال گذشته بسیاری از مواضع جمهوری اسلامی در مسائل مهم داخلی و خارجی بسیار قاطعانه پیگیری شده که در موضوعات مهمی همچون بحث انرژی هسته ای که توانستیم دنیا را در مقابل خود به زانو در بیاوریم تا  طرح تحول  اقتصادی و هدفمندی یارانه ها، رونق ساخت و ساز و ثبات قیمت در بازار مسکن، کنترل تورم و کاهش آن  به زیر 10 درصد، پیشرفت های علمی که باعث شد پرتاب موفقیت‌ آمیز کاوشگر به فضا و 120 کیلومتری خارج از جو و بازگشت سالم این کاوشگر به زمین و... بوده است .این موارد و بسیاری فعالیت های دیگر بیانگر اقتدار و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در دولت احمدی نژاد است .

همچنین مذاکرات استانبول،سفرهای مختلف به مقر سازمان ملل در نیویورک و اعلام مواضع کشورمان در قلب ایالات متحده، سفر به لبنان و استقبال بی نظیر مردم از رئیس جمهور ایران ،کنفرانس دی 8، هفت برنامه طرح تحول اقتصادی و اصلاح ساختار اقتصاد کشور ، ریاست ایران بر اوپک، تغییر وزرای کابینه و برخی مدیران ارشد دولت برای ایجاد هماهنگی بیشتر،تقویت صنایع و نیروی دفاعی کشور، محبوبیت احمدی نژاد و الگوی مردم خاومیانه بودن و... جزو موفقیت ها و دستاوردهایی است که در پنج سال گذشته در دولت احمدی نژاد رخ داده است.

این پیشرفت ها در کنار عدالت خواهی و توجه به ارزش های انقلابی و اسلامی باعث شده که مقام معظم رهبری در مورد عملکرد این دولت این نکته را مطرح کنند که این دولت، انقلاب و نظام را به ریل اصلی آن بازگردانده است.اما درعین حال دولت احمدی نژاد با چالش های مختلفی مواجه است که تاکنون  سر بلند از آنها عبور کرده و این چالش ها نتوانسته اند مانع رشد و پیشرفت دولت و کشور شوند.

یکی از چالش های دولت احمدی نژاد همچون سایر دولت ها، تهمت ها و جوسازی هایی است که در مورد همکاران رئیس جمهور صورت می گیرد و در مورد رفتارها وگفتارهای افرادی چون مشایی، رحیمی و ثمره هاشمی، انتقادهای مختلفی در رسانه ها ومحافل سیاسی مطرح می شود که در بسیاری از موارد این انتقادات گاه از دایره انصاف خارج شده و به نقد های مغرضانه تبدیل می شود.گاهی برگزار شدن یا نشدن یک مراسم تودیع و معارفه ساده مانند تودیع و معارفه دکتر منوچهر متکی وزیر امورخارجه  را مسئله اول کشور می‌کنند، سپس آنقدر روی آن تبلیغات می‌شود که انگار یک بحران در کشور ایجاد شده است.  در این میان هم محمود احمدی نژاد در پاسخ به جو سازی علیه همکاران خود از عملکرد آنها دفاع کرد و بارها گفته است که آنها را با شناخت کافی وکامل انتخاب کرده و به کار آنها اعتماد دارد و نباید مسائل جزئی و حاشیه ای را بر مسائل اساسی کشور و کارهای اساسی دولتمردان اولویت داد.

دکتر احمدی نژاد در طول 5 سال گذشته به دلیل مطرح کردن آرمان های اصلی انقلاب و در پیش گرفتن مسیر صداقت و ساده زیستی بارها آماج حملات برخی افراد داخلی و دشمنان خارجی قرار گرفته است اما خود وی که بارها تاکید کرده است از هیچ دسته و جناحی نیست و فقط خدمت به مردم را سرلوحه خود قرار داده است و فارغ از بسیاری از هیاهوها و جوسازی ها فقط به خدمت بیشتر به مردم می اندیشد.

در این میان احمدی نژاد بسیاری از کارهای بی سابقه ای که در طول دوران انقلاب اسلامی بی سابقه بوده است را بدون هرگونه هراس و تنها به دلیل پیشرفت کار دولت و بدون توجه به مسائل حاشیه ای آن انجام داده است که برخی از آن ها در ذیل می آید.

برکناری مدیران و وزرای ارشد دولت

دکتر احمدی نژاد از ابتدای دولت نهم اعلام کرده بود که با کسی عهد نبسته است که در هر شرایطی در دولت باقی بمانند و هر وقت که احساس کند که یک نفر باید در جای دیگری خدمت کند یا از همکاری افراد توانمند دیگری بهره ببرد، قطعا تصمیم به  تغییر هیات وزیران و مدیران ارشد دولت خواهد گرفت. وی که در ابتدای دولتش از وزیران و معاونان کابینه خود میثاق نامه خدمت به مردم می گیرد بر اساس همین تعهد، تغییرات مختلفی در دولت نهم و دهم انجام داده است که تمام این تغییرات به دلیل جایگزین فردی با عملکرد بهتر و سرعت بیشتر در کارها بوده است.

اما باز هم گاهی این تغییرات در رسانه ها و محافل سیاسی به شکل دیگری بازتاب یافته و برخی این حق را برای رئیس جمهور که در مقابل مردم و قانون پاسخ گو باید باشد را محترم نمی شمارند. در تمام این تغییرات به خصوص بازتاب تغییر وزیر خارجه آقای منوچهر متکی و جایگزینی آقای صالحی، تعدادی از رسانه ها، محافل سیاسی و نمایندگان مجلس و... واکنش هایی نشان دادند.برخی به شکل این تغییرات و برخی به اصل تغییر وزرا انتقاد کرده اند. اما  رئیس جمهورهمواره اعلام کرده که تا زمانی که احساس کند شخصی باید در جایی بماند حمایت می کند و هر زمان احساس کند که باید به محل دیگری برود و خدمت کند، تغییرات را انجام می دهد.

احمدی نژاد با تأکید بر اینکه همکاران خود را با "شناخت و آگاهی " انتخاب می‌کنم، گفت: از این‌رو است که قاطعانه از همکارانم حمایت می‌کنم. البته هر جا هم به این نکته برسم که کسی نمی‌تواند همراهی کند، چون بار عظیمی بر دوش است و عناصری که حضور پیدا می‌کنند باید مأموریت را انجام دهند، اگر نتوانند مأموریت را انجام دهند، بنده مأموریت و کشور را فدای افراد نمی‌کنم، چرا که همه باید فدای ساختن ایران شویم.

استیضاح وزرا

یکی دیگر از چالش های دولت، استیضاح وزرای دولت چه در دوره نهم و چه در دوره دهم دولت است که استیضاح وزیر نیرو، وزیر راه و ترابری، وزیر کشور  و... از جمله آنهاست که حاشیه هایی را مطرح کرد.از آن جا که  عملکرد برخی وزرا قابل دفاع است و عملکرد برخی دیگر می تواند با استیضاح منصفانه و انتقاد همراه باشد در نتیجه عملکرد دولت  در مقابل هر استیضاح متفاوت است.به عنوان مثال در دو استیضاح که  در سال 89 اتفاق افتاد یکی استیضاح وزیر راه و ترابری بود که باعث شد وزیر و رئیس جمهور در مجلس حضور نیابند و دکتر بهبهانی رای نیاورد.اما استیضاح وزیر نیرو با حضور وی و رئیس جمهور در مجلس همراه بود و با رای اعتماد مجدد نمایندگان مجلس مواجه شد.دکتر احمدی نژاد در مورد استیضاح وزیر راه و ترابری و عدم شرکت وزیر راه و رئیس جمهور در مجلس گفت: باید بگویم که ما این استیضاح را نپسندیدیم، نمی‌خواهم موضوع را باز کنم اما بهبهانی وزیر خیلی خوبی بود، وی مردمی بود.

جنجال سازی در موضوعات حقوق بشری

برخی پرونده ها و موضوعات حقوق بشری بدون این که ربطی به دولت و شخص احمدی نژاد داشته باشد عملا بخشی از انرژی و وقت دولت را می گیرد و حواشی و جوسازی هایی را به همراه دارد .نمونه این پرونده ها، موضوع خانمی به نام سکینه محمدی است که شوهر خود را کشته و به قصاص و سنگسار محکوم شده بود و رسانه های غربی تا مدت ها موضوع آن را به عنوان دستاویزی برای حمله به کشورمان قرار دادند.احمدی‌نژاد با اشاره به جنجال‌سازی رسانه‌های غرب علیه کشورمان در همین زمینه می گوید: خانمی همسرش را کشته چه جنجالی به پا کردند، می‌گویند در یک کشور اروپایی بنرهای زیادی زده‌اند که عکس آن خانوم را در کنار تصویر بنده گذاشته و گفته‌اند که احمدی‌نژاد می‌خواهد این زن را بکشد، در حالی که در کشور ما قوه‌قضائیه مستقل است و هنوز هم در مورد آن زن حکم صادر نشده است.

نمونه این حاشیه سازی ها نشان می دهد که دشمنان داخلی و خارجی به شکل های مختلف قصد دارند تا مانع دولت احمدی نژاد شوند وحتی در موضوعاتی که ارتباطی به دولت و قوه مجریه ندارد، دولت را وادار به موضع گیری کنند.رئیس قوه مجریه تأکید دارد: وقتی یک دولت و ملت حرکت می‌کند، برخی سنگ‌اندازی می‌کنند، این دولت پاک‌ترین دولت‌ها در کشور است البته ضعف‌هایی هم وجود دارد و بنده هم انتقاداتی داشته‌ام اما بسیاری از این افتراهایی که می‌زنند جرم و قابل پیگیری است.

سفرهای خارجی و تغییر نگاه جهان به ایران

با سفرهای خارجی و حضور احمدی نژاد در محافل بین المللی و اعلام دیدگاه صریح نظام جمهوری اسلامی، بسیاری از علاقه مندان به ایران و اسلام که منتقد نظام سرمایه داری  وسلطه کشورهای غربی هستند، نگاه خود را به ایران تغییر داده اندو به ملت و رئیس جمهور ایران علاقه مند هستند. احمدی نژاد از ابتدای روی کار آمدن سیاست خارجی خود را بر مبنای دیپلماسی عمومی قرار داد و به همین جهت با ارتباط گیری های گسترده و رفت و آمد های بین المللی توانست بخش زیادی از این دیپلماسی عمومی را به منصه ظهور برساند.

سفرهای احمدی نژاد به نیویورک و سازمان ملل، حضور در محافل عملی و دانشگاهی و نهادهای اجتماعی آمریکا، حضور در لبنان، سفر به کشورهای آفریقایی، آسیایی، آمریکای جنوبی، کنفرانس های مختلف، دیدار با سران کشورهای گروه دی هشت، سران کشورهای حاشیه خزر، کشورهای حاشیه خلیج فارس، در طول این سال ها باعث شد که احمدی  نژاد به چهره ای جهانی تبدیل شود.

استقبال و طرح گفت و گو با ایرانیان و دانشگاهیان در آمریکا، استقبال بی نظیر از احمدی نژاد در لبنان و کشورهای دیگر، از احمدی نژاد چهره ای مبارز، ضد استعمار و ضد استکبار ساخته است .محبوبیت احمدی نژاد در کشورهای عربی، کشورهای مسلمان و سایر ملت های مبارز جهان، اورا به  الگویی برای جوانان و مبارزان تبدیل کرده است.البته این ظرفیت عظیم که متاسفانه در دولت های قبل به دلیل سیاست سازش کاری با قدرت های جهانی بسیار کمرنگ بود در حالی به دست آمد که این فعالیت گسترده در سطح بین الملل هیچ گاه نتوانست مانع فعالیت داخلی این رئیس جمهور پرکار شود.

سفرهای استانی

سفرهای استانی دولت نهم و دهم به عنوان یکی از بی سابقه ترین فعالیت این دولت که بارها از سوی مقام معظم رهبری به عنوان ویژگی بارز و ممتاز دولت احمدی نژاد مطرح شده است در حالی از ابتدای روی کار آمدن وی شکل گرفت که احمدی نژاد قول این سفرها را در مناظرات سال 84 خود داده بود اما هیچ کس باور نمی کرد که این آرزو محقق شود . این سفرها و حضور کابینه در شهرستان ها در حالی صورت گرفت که بسیاری از مردم تا قبل از آن خیلی از مدیران رده پایین شهر خودشان را هم ندیده بودند و برای بسیاری از مشکلات خود باید ناگریز رهسپار پایتخت می شدند اما حالا مدیران رده بالای کشور خود به سراغ آن ها می رفتند و از نزدیک مشکلاتشان را لمس می کردند و برای حل سریع آن ها برنامه ریزی و تصمیم گیری می کردند.

خیلی از تحلیل گران داخلی بر این عقیده بودند که دور اول این سفرها تبلیغاتی است و به زودی دولت از انجام این سفرها خسته خواهد شد اما شخص احمدی نژاد که خود را وقف مردم کرده بود کسی نبود که به راحتی از این موضوع دست بکشد و انجام نزدیک به 85 سفر تا کنون به خوبی گویای این امر است . سفرهای استانی که به عنوان ابتکار بی نظیر این دولت و مبتنی بر اندیشه های امام راحل و رهبری عظیم الشان انقلاب مبنی بر خدمت به محرومان شکل گرفت در طول سال های گذشته توانست کلمه تمرکز زدایی از پایتخت را معنی کند و با بردن بودجه به شهرستان ها معنی آبادانی را حتی تا دورترین روستاهای کشور ببرد.

محورهای کار دولت در سال آینده

احمدی نژاد دستورکار دولت در سال 90 را اشتغال، بانک، مالیات، بیمه، گمرک و صیانت از ارزش پول ملی معرفی کرده است.سال آینده دولت موضوعات اشتغال، بانک، مالیات، بیمه، گمرک و ارزش پول ملی را در دستور کار دارد اینها طرح‌های تحولی است که در واقع موانع را از پیش پای اقتصاد باز می‌کند و باعث خواهد شد ملت ایران با سرعت به سمت پیشرفت حرکت کند.  تجربه انجام کارهای سخت توسط احمدی نژاد و تاکید او بر بسترسازی های دور اندیشانه در کشور به خوبی نشان داده است که این مهندس خوش فکر قصد دارد اقتصاد کشور را متحول کند و به همین دلیل سال 90 سال دگرگونی های مهمی برای کشور خواهد .

دستاوردهای اقتصادی و علمی

رییس‌جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص دستاور دهای دولت در سال 89 گفت: امروز در حال جهش‌های بزرگ در عرصه‌های گوناگون هستیم و می‌توان به طور قاطع گفت که هیچ قله‌ای از دسترس ملت ایران دور نیست به طوری که در بخش های مختلف از جمله صنعت ،فناوری های نوین و پزشکی ،متخصصین کشورمان از توان ساخت محصولات پیچیده برخوردار هستند.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به صدور قطعنامه‌های یک‌جانبه و تحریم‌های صورت گرفته علیه ملت ایران گفت: اوایل سال اعلام کردند که قصد دارند تحریم های فلج‌کننده علیه ملت ایران اعمال کنند که در پاسخ گفتم اینها هنوز ملت ایران را نشناختند ودر نهایت هم اقشار مختلف مردم متحد و یکصدا جواب تحریم‌های آنان را با دستاوردها و تلاش های خیره کننده خود دادند.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در علم و فناوری توانسته است به پیشرفت های چشمگیری دست پیدا کند گفت: پرتاب موفقیت‌ آمیز کاوشگر به فضا با محفظه‌ای که باید موجود زنده را حمل کند به 120 کیلومتری خارج از جو و بازگشت سالم این کاوشگر به زمین، بیانگر اقتدار و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران است.

رییس جمهور با تاکید بر این‌که ایران باید به قدرت بزرگ اقتصادی دنیا تبدیل شود تصریح کرد: همین‌طور که قدرت فرهنگی و سیاسی هستیم باید به قدرت اقتصادی، علمی، فناوری بزرگ نیز تبدیل شویم.

البته چشم انداز دستاوردهای سال آینده نیز در زمینه علم و فناوری بسیار قابل توجه است چه اینکه در نمایشگاهی که در هفته پیش در مصلی تهران با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد بخش زیادی از دستاوردهایی که در سال آینده به تولید انبوه می شود رونمایی شد .

طرح تحول اقتصادی و هدفمندی یارانه ها

رئیس جمهور در بخش از گزارش عمرکرد دولت در سال 89 با بیان این‌که امروز همه امکانات از جمله بهترین دانشگاه‌ها، اساتید، فناوران، جوان‌های با استعداد و منابع مالی در ایران برای جهش های بلندتر وجود دارد، گفت: فقط یکسری اشکالاتی در بخش اقتصاد وجود داشت که دست و پای مولدین و مبتکرانمان را بسته بود که دولت تصمیم گرفت این ساختارها را اصلاح کند و در این راستا هفت برنامه تهیه کرد و یکی از آنها اجرا شد که همان هدفمند کردن یارانه‌ها است.

رییس جمهور افزود: هدفمند کردن باعث شده است که سرمایه در بازارهای ایران به چرخش در آید و از طرفی دیگر تولید افزایش پیدا کند ملت ایران در اجرای قانون هدفمند کردن یارنه ها بسیار دقیق و هوشمندانه عمل کردند که جای تقدیر دارد.دکتر احمدی نژاد تصریح کرد:کشورمان با همت و هوشمندی ملت ایران در ریل اصلی قرار گرفته است.

ترح تحول اقتصادی به عنوان یکی از طرح های مهمی که در این دولت تحقق یافت و اجرای آن آرزوی همه دولت های قبل بوده است در واقع به یکی از نمادهای اصلی دولت تبدیل شده است . طرحی که در دراز مدت نتیجه آن به یقین اقتصادی پویا و تحولی را برای ایران به همراه می آورد.

ایجاد اشتغال

دکتر احمدی نژاد یکی دیگر از دستاوردهای دولت در سال 89 را ایجاد یک میلیون و 600 هزار شغل اعلام کرد و گفت: این یک تحول بزرگ در کشور است عده زیادی این اعداد را غیر قابل باور و محال می دانند در حالیکه با همت دولت این میزان اشتغال شکل گرفته و اسناد آن موجود است .

رییس جمهور به وجود اشکال ساختاری در اقتصاد و عقب‌افتادگی کشورمان در بخش اشتغال و مسکن اشاره کرد و گفت: عقب‌افتادگی در اشتغال را دولت برنامه‌ریزی کرد و امسال گام بلند اول را با ایجاد یک میلیون و 600 هزار شغل برداشت و برای سال آینده پیش‌بینی شده دو میلیون و پانصد هزار شغل ایجاد شود و به لطف خدا این خواهد شد.

دیگر فعالیت های دولت :

رییس جمهور با اشاره به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای تحریم اقتصادی و بستن شبكه بانكی ایران گفت: قدرت های زورگو انتظار داشتند تحریم ها به انفعال، ضعف و تسلیم در ایران منجر شود اما به فضل الهی و با هوشمندی و ایستادگی بی نظیر رهبری عزیز و ملت قهرمان شرایط كاملا به نفع ملت ایران تغییر كرده است.

دكتر احمدی نژاد با بیان اینكه تحریم ها علیه ملت ایران به فرصتی استثنایی تبدیل شده است گفت: در شرایط تحریم، كشور به گونه ای اداره شد كه كمترین اثر متوجه متن زندگی مردم شد و دشمنان نیز از تحریم خود مایوس هستند.

رییس جمهور با اشاره به رشد ۳ برابری اختراعات ثبت شده و نوآوری های دانشمندان و محققان كشور طی چهار سال اخیر خاطر نشان كرد: دشمنان می خواستند با اعمال تحریم وابستگی به نفت را بیشتر كنند اما در تصمیم انقلابی با مدیریت صحیح مصرف بنزین كه سالی ۹/۱۲درصد رشد داشت به شدت كاهش یافت.

دكتر احمدی نژاد با بیان اینكه تحریم ها انگیزه كار، تلاش و فداكاری در كشور را افزایش داده است گفت: رشد ایران در سال ۸۶ جزو ۱۷ كشور اول در جهان در زمینه رشد اقتصادی بود.

كتر احمدی نژاد با بیان اینكه تاكنون در «مسكن مهر» بیش از یك میلیون و دویست هزار قطعه زمین واگذار شده و این در حالی است كه در طول ۲۷ سال گذشته یك میلیون و ۷۰۰هزار زمین واگذار شده بود گفت: بیش از ۷۰۰هزار مسكن روستایی طی سه سال فعالیت دولت نهم نوسازی و بازسازی شده است، در حالی كه متوسط مسكن ساخته شده در روستاها طی دوره های گذشته سالانه ۲۰۰۰۰ واحد بوده است.

رییس جمهور با اشاره به اینكه در ۳ سال فعالیت دولت نهم بیش از فعالیت دو دوره قبل به روستاها گاز رسانی شده و آب، مدرسه، امكانات بهداشتی و بیمه درمانی در اختیار روستاییان قرار گرفته است، تاكید كرد: وزرا و معاونان رییس جمهور در سفرهای استانی از نزدیك با اقشار گوناگون مردم در ارتباط هستند و دولت در هر تصمیمی مصالح كلی ملت و نظام را در نظر می گیرد.

رییس جمهور میزان دریافت كنندگان سهام عدالت تاكنون را ۵/۲۲میلیون نفر برشمرد و اظهار داشت: هر كدام از این افراد ده میلیون ریال سهام عدالت دریافت كرده اند كه تا پایان سال به ۴۲میلیون نفر سهام عدالت داده می شود.

دكتر احمدی نژاد با بیان اینكه حجم كارهای عمرانی نسبت به دوره های قبل بیش از ۳ برابر شده است، گفت: به رغم دشمنی ها، سرعت سرمایه گذاری در ایران روز افزون است.

دكتر احمدی نژاد واگذاری بنگاه ها را در راستای اجرای اصل ۴۴ كنار كشیدن دولت و فعال شدن مردم و كاهش هزینه های دولت ارزیابی و تاكید كرد: در مجموع دولت های گذشته ۲۵۰۰میلیارد تومان واگذاری صورت گرفته بود اما در سه سال فعالیت دولت نهم بیش از ۳۷هزار میلیارد تومان واگذاری از طریق بورس، سهام عدالت و اعلان عمومی صورت گرفته است.

رییس جمهور با بیان مشكلات شركت های واگذار شده در دوره های قبل از جمله بیكاری كارگران آنها، خاطرنشان كرد: دولت نهم به نحوی شركت ها را واگذار كرده است تا فرصت برای حضور همگان و پیشرفت و توسعه این شركت ها فراهم شود.

دكتر احمدی نژاد گفت: دولت نهم در كوچك سازی دولت نیز به طور جدی وارد عمل شده و این میزان تا ابتدای سال آینده به ۱۰درصد خواهد رسید.دكتر احمدی نژاد با بیان اینكه تا ابتدای سال ۸۴ مجموعه تولید فولاد كشور ۵/۱۰میلیون تن بود، خاطرنشان كرد: خادمان ملت در دولت نهم طی سه سال بیش از ۶ میلیون تن به ظرفیت تولید فولاد كشور اضافه كرده اند.

رییس جمهور ظرفیت تولید سیمان در ابتدای فعالیت دولت نهم را ۳۶ میلیون تن اعلام كرد و اظهار داشت: امروز ۶۰ میلیون تن ظرفیت جدید در زمینه تولید سیمان آماده بهره برداری است.

رییس جمهور با بیان اینكه در آغاز فعالیت دولت نهم ۳ میلیون بیكار در كشور وجود داشت گفت: به خاطر رشد جمعیت متقاضی كار، نرخ بیكاری در حال افزایش بود، اما امروز نرخ بیكاری از ۹/۱۲ به زیر ۱۰ درصد رسیده است و تا پایان امسال با راه اندازی ۱۸۰۰ واحد صنعتی بزرگ، ۴۵۰هزار فرصت شغلی جدید ایجاد می شود.

دكتر احمدی نژاد با بیان اینكه اقتصاد، صنعت و كشاورزی كشور باید با صادرات اداره شود تصریح كرد: از ابتدای سال ۸۷ تا پایان آبان ماه ۱۷ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی انجام شده است و این در حالی است كه در برنامه ۷/۷ میلیارد دلار پیش بینی شده بود.

رشد صادرات غیر نفتی، یکی از بی نظیرترین موفقیت های دولت احمدی نژاد بوده است و در این دوره 6 برابر شده و برآوردها نشان می دهد که  امسال به مرز 25 میلیارد دلار نزدیک می شود.

دكتر احمدی نژاد با بیان اینكه در سال ۸۳ كل صادرات غیر نفتی كشور ۵/۷ میلیارد دلار بود گفت: در سال های ۸۴، ۸۵ و ۸۶ طبق برنامه به ترتیب ۵/۸، ۵/۹ و ۵/۱۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در نظر گرفته شده بود اما به ترتیب ۱۱، ۷/۱۶ و ۲۱ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی انجام شد.

رییس جمهور با بیان اینكه سرعت واردات نیز به سرعت كاهش یافته و نسبت واردات و صادرات تغییر كرده است گفت: در طول برنامه دوم و سوم و همچنین سال ۸۳ نسبت واردات به صادرات بسیار زیاد بود اما طی سه سال اخیر رشد صادرات ۲ برابر رشد واردات است.

به هرحال موضوعی که به خوبی روشن است این است که دولت احمدي نژاد با مبنا قرار دادن اصول و ارزشها و آرمانهاي امام خميني (‌ره ) بنيانگذار جمهوري اسلامي و اسلام عزيز ، ' باور و اعتماد ملي ' را در برابر دشمنان ايران تقويت كرد.امروزه بسياري از ملت هاي جهان، ايران را به دليل پايداري بر سر عدالت خواهي ، ارزشگزاري به انسانيت، ‌تلاش براي توسعه صلح و ثبات و ايستادگي در برابر ستم قدرتهاي استكباري اول و بزرگ دنيا، بخوبي مي شناسند. در دولت احمدی نژاد، در عرصه خارجی برای نخستین بار همه قدرت های جهانی به طور علنی و به اصطلاح قانونی و رسمی متحد شدند و علیه ملت ایران موضع گرفتند. و تحریم های مختلفی را اعمال کردند اما همه آنها بی اثر بود و باعث قوی تر شدن ملت ایران و دولت شد.

اگر بخواهیم مرور کامل بر برنامه های دولت عدالت محور و مهر گستر دهم داشته باشیم به یقین باید کتاب ها از این فعالیت های مجدانه و بی سابقه که در مجموع این 5 سال برابر با همه سال های انقلاب اسلامی است بنویسیم اما این گزارش اندک و در حد بضاعت از فعالیت های این دولت به پاس ارج نهادن به تلاش های شبانه روزی دولتی بود که خدمت را تنها کلمه پیش روی خود قرار داده است و با تلاش های خود و جامه عمل پوشاندن به آن صادقانه به مردم خدمت کرده است و بنا به فرموده امام راحل که فرمودند فعالیت های خالصانه دولت را به مردم برسانید ما هم به عنوان یک وظیفه رسانه ای این درس امام (ره) را به اجرا گذاشتیم.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-2985.html )