عنوان خبر:طرح آمريكا براي جنگ داخلي و تجزيه كشورهاي منطقه
يكشنبه 29 اسفند 1389 - 20:34:23


دبيركل حزب‌الله لبنان نسبت به فريبكاري‌هاي آمريكا در منطقه هشدار داده و تاكيد كرد كه كاخ سفيد به دنبال ايجاد جنگ داخلي و تجزيه كشورهاي منطقه است.



به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل از  وعده صادق، سيد "حسن نصرالله " دبيركل حزب‌الله لبنان در سخنراني امروز خود در مراسم بزرگداشت انقلاب‌هاي منطقه‌اي تونس، مصر، ليبي، بحرين و يمن تصريح كرد كه اين تجمع براي اعلام همبستگي با ملت‌هاي عربي و انقلاب‌ها و انتفاضه‌ها و قربانيان آنهاست.

نصرالله با اعلام حمايت از انقلاب‌هاي منطقه‌اي تصريح كرد كه اين حمايت داراي ارزش معنوي است و مهمترين چيزي كه الان به دست آمده است، ثبات ملت‌ها و مقاومت آنهاست.

وي با اشاره به مواضع آمريكا در قبال انقلاب‌هاي منطقه‌اي ابراز داشت كه اين كشور در شرايطي كه از آينده اين انقلاب‌هاي و جايگزين‌هاي ملت براي رژيم هاي ديكتاتور و استبدادي اطلاعي ندارد، آنها را به حال خود واگذار نخواهد كرد.

نصرالله با اشاره به اينكه قربانيان اين انقلاب‌ها ممكن است بسيار زياد باشد، تصريح كرد: فرياد ما از لبنان مقاوم و آزاد و پيروز به اين ملت‌ها اين است كه تنها گزينه پيش روي آنها صبر و ثبات است و آنها بايد به پيروزي كه از جانب خدا مي‌رسد، اطمينان داشته باشند.

دبيركل حزب‌الله لبنان از نقش منفي سازمانهاي بين‌المللي در قبال انقلابهاي منطقه‌اي انتقاد كرده و گفت كه اين سازمان‌ها به جاي دعوت به گفتگوي صادقانه و اجراي اصلاحات جدي سعي در اتهام زني و خوار كردن ديگران دارند، اين روند اوضاع را در تمام كشورها پيچيده كرده و با كنار زدن امكان گفتگو ، سقف مطالبات ملت‌ها را نيز افزايش داده است.

وي انقلاب‌هاي مصر و تونس را پيروزي‌هاي بزرگ دانست و با اشاره به حوادث موجود در بحرين و يمن تصريح كرد كه اگر اصرار ملت‌هاي اين كشورها بر صلح‌آميز بودن تظاهرات نبود، ما الان در برابر جنگ داخلي سختي قرار داشتيم.
مرد اول حزب‌الله لبنان در سخنان خود به فريبكاري‌هاي آمريكا در قبال حوادث منطقه‌اي نيز اشاره كرده و از ملت‌هاي منطقه خواست تا در برابر اين فريبكاري‌ها هوشيار و بابصيرت باشند.

نصرالله دولت آمريكا را شريك جرم جنايات رژيم‌هاي منطقه‌اي دانست و تاكيد كرد كه اين كشور به طمع و نگراني از دست رفتن چاههاي نفت منطقه مواضع خود را در قبال منطقه ادامه مي‌دهد. وي به سياست حمايتي آمريكا از رژيم صهيونيستي نيز اشاره كرده و تاكيد نمود كه تا زماني كه اين حمايت ادامه دارد، آمريكا در تمام ادعاهاي خود در زمينه حقوق بشر دروغ مي‌گويد.

وي همچنين نسبت به طرح آمريكا براي كشاندن اوضاع نابسامان به ديگر كشورها و تقسيم آنها و ايحاد جنگ داخلي نامحدود در آن هشدار داد.

نصرالله سقوط ديكتاتورهاي تونس و مصر را به علت ثبات ملت اين دو كشور و همچنين بي طرفي ارتش دانست و با اشاره به اتفاقات موجود در ليبي گفت كه آنچه در ليبي روي داده، يك جنگ است و اين ملت در برابر گزينه دفاع از خود قرار گرفته است، نصرالله جنايات قذافي را بسيار بزرگ دانست و تصريح كرد كه تمام آزادگان جهان بايد آن را محكوم كنند و از ملت انقلابي ليبي نيز حمايت نمايند تا به پايداري خود ادامه دهند.

دبيركل حزب‌الله لبنان با اشاره به اينكه غرب و آمريكا سعي كردند تا زمان كافي را به قذافي براي سركوب انقلاب ليبي بدهند، خاطرنشان كرد كه اگر وي بتواند بر انقلابيون پيروز شود، باز هم غرب او را تاييد خواهد كرد.

سيد "حسن نصرالله " در سخنراني امروز خود در مراسم اعلام همبستگي با انقلاب‌هاي منطقه‌اي به اتفاقات كنوني در يمن و بحرين اشاره كرده و ضمن گراميداشت پايداري مردم يمن و تعهد آنها به صلح‌آميز بودن جنبش خود تصريح كرد كه جامعه جهاني نبايد در قبال قتل و كشتار مردم يمن سكوت كند.

وي در مورد بحرين نيز گفت كه سران اين كشور در حالي كه به كشتار مردم ادامه مي‌دهند، دعوت به گفتگوها مي‌كنند، اما ملت بحرين همچنان به تظاهرات صلح‌آميز خود ادامه مي‌دهد، ملت بحرين بر داخلي بودن تحرك خود تاكيد و تصريح كرده كه هيچ پشتوانه مذهبي و طايفه‌اي ندارد.

دبيركل حزب‌الله لبنان با اشاره به اقدام برخي كشورهاي اتحاديه عرب در زمينه ارسال نيرو به بحرين براي سركوب ملت اين كشور گفت كه اين در حالي است كه اين اتحاديه هيچ نيروهايي را براي دفاع از شهرهاي ليبي ارسال نكرده است و در عوض اين نيروها را به بحرين اعزام كرده كه اصلا در معرض سقوط قرار ندارد.

نصرالله به خشم دولت بحرين از تحرك مردمي اين كشور اشاره كرده و گفت كه اين عصبانيت تا جايي رسيده است كه حتي آنها به نماد اين تحرك يعني ميدان اللولوة نيز رحم نمي‌كنند. وي با ابراز تاسف از سكوت جهاني در قبال جنايات بحرين اين سوال را مطرح كرد كه آيا اين سكوت تنها به علت آن است كه اين انقلابي‌ها شيعه هستند؟

وي در مورد حمايت از ملت فلسطين گفت كه كسي از مذهب مردم فلسطين اشغالي نمي‌پرسد، همچنين كسي از دين مردم تونس و مصر و ليبي نيز نپرسيده است، ما وظيفه داريم كه از بيچارگان حمايت كنيم.

نصرالله در مورد موضع ايران در قبال انقلاب‌هاي مردمي در تونس و مصر و ليبي و همچنين بحرين تصريح كرد كه آيا اين مواضع ناشي از پيامدهاي مذهبي بوده است، يا انگيزه‌هاي انساني و اخلاقي دارد. پس تفاوت ميان رژيم آل خليفه با مبارك و قذافي چيست؟ آيا آنها حقوق بشر را رعايت مي‌كنند؟

دبيركل حزب‌الله ابراز داشت كه آنچه در بحرين روي مي‌دهد، يك جنبش مذهبي نيست، بلكه اين سلاحي است كه افراد ناتوان [براي ضربه زدن به مقاومت مردم بحرين] از آن استفاده مي‌كنند و قطعا نمي‌توانند اراده آزادگان بحريني را در هم شكنند.

دبيركل حزب‌الله لبنان در ادامه مردم بحرين را به پايداري در دفاع از حقوق مشروع خود دعوت كرده و از حكام عرب نيز خواست تا به مسئوليت‌هاي خود در قبال قلع و قمع ملت‌هاي عربي عمل كنند و از آنها دفاع كنند.

نصرالله خواستار ميانجگري عربي براي حل مشكلات كشورهاي منطقه از جمله بحرين و يمن شد و تاكيد كرده كه حاكمان و نخبگان عربي بايد به مسئوليت‌هاي خود عمل كنند تا وحدت حفظ شده و از خونريزي مردم جلوگيري شود.

سيد "حسن نصرالله " دبيركل حزب‌الله لبنان در آخرين بخش از سخنراني خود در مورد اوضاع و تحولات داخلي لبنان تصريح كرد كه در دو ماه اخير و بعد از سقوط دولت حريري و مامور شدن "نجيب ميقاتي " براي تشكيل دولت برخي شعارها در زمينه ساقط كردن سلاح مقاومت بروز كرده و همچنان در انواع مختلف ادامه پيدا كرده است.

وي با اشاره به اينكه با وجود تمام اين ادعاها به كسي در اين زمينه‌ آسيب نرسيده است، تاكيد كرد كه اين همان دليلي است كه نشان مي‌دهد سلاح به روي هيچ كسي گرفته نشده است.

وي ادعاهاي مطرح شده در تجمع 13 مارس را تكرار اتهامات گذشته دانست و تاكيد كرد كه چيزي در اين زمينه وجود ندارد كه در مورد آن بحث كند.

نصرالله با اشاره به اينكه موضوع مقاومت از طريق تحريك مردم قابل حل نيست، تاكيد كرد كه اين هياهوها بر عملكرد مقاومت تاثيري ندارد و اين گروه به آموزش‌هاي خود و بالا بردن سطح آمادگيش ادامه مي‌دهد و آخرين نتايج آن كشف سامانه‌ جاسوسي جديد در جنوب لبنان است.

نصرالله ابراز داشت كه اين مردم لبنان بودند كه دستاوردهاي مقاومت را رقم زدند و ما تنها آنها را بيان مي‌كنيم، ما نبايد ديگران را تحريك كنيم و كساني كه طاقت شنيدن سخنان را ندارند، نبايد به حرف‌ها گوش دهند.

دبيركل حزب‌الله لبنان ابراز داشت كه همواره افرادي بوده‌اند كه ايجاد فتنه شيعه و سني را در دستور كار خود قرار داده‌اند، آنها مي‌خواهند از طريق مصوبه ظالمانه دادگاه حريري لبنان را به سوي اين فتنه بكشانند.

وي تاكيد كرد كه حكم اوليه دادگاه صادر شده است و هيچ ارزشي نداشته و نمي‌تواند هيچ فتنه شيعه و سني را در اين كشور ايجاد كند.

نصرالله خاطرنشان كرد كه هزينه حكم اوليه تنها از دست دادن قدرت براي جريان حاكم بوده است، البته ما بايد با تمام چيزهايي كه در رسانه‌ها مطرح مي‌شود، با تمام صبر تعامل كنيم.

دبيركل حزب‌الله لبنان در پايان سخنراني خود در تجمع بزرگ گراميداشت انقلاب‌هاي منطقه‌اي تونس، مصر، ليبي، بحرين و يمن تاكيد كرد كه مقاومت و عناصر آن خوب و خوش هستند و سلاح آن همواره از گذشته تا‌ آينده به سوي دشمن نشانه خواهد رفت.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3000.html )