عنوان خبر:14 مسافر ورودی به گلستان استقبال شدند
دوشنبه 1 فروردين 1390 - 14:38:48


مدیرکل راه و ترابری گلستان گفت:
به هنگام تحویل سال جدید، نیروهای این اداره کل با حضور در سه مبدا ورودی استان از 14 مسافری که در این لحظه وارد استان شدند، استقبال کردند.



به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل از خبرگزاری مهر، محمد تقی جوان شورابی پیش از ظهر دوشنبه در نشست ستاد تسهیلات سفرهای استان افزود: این اقدام به نیت چهارده معصوم و با اهدای یک جلد کلام الله مجید، شاخه گل، نقشه و بروشور راه های استان و هدیه ای در سه مبدا ورودی پلیس راه نوکنده، تنگراه و خوش ییلاق انجام پذیرفت.

وی ادامه داد: این اقدام با هدف خوشامدگویی به مسافران نوروزی و همکاری مسافران با ماموران راهداری در طول سفر صورت می پذیرد.
مدیرکل راه و ترابری گلستان اضافه کرد: این طرح از سال 86 توسط این اداره کل و برای اولین بار در کشور انجام شده است و تا کنون نیز ادامه دارد.
وی همچنین از پاکسازی و زیبا سازی حریم راهها، نصب تابلوهای vsl (نمایش سرعت متغیر بسته به شرایط جاده )، نصب دوربین های نظارت تصویری، تقویت علائم افقی وعمودی، بهبود وضعیت حفاظ ها و نگهداری روشنایی محورها، ایمن سازی و ساماندهی نقاط پرحادثه، خط‌کشی و لکه گیری، شستشو و ترمیم علائم در سطح محورها به عنوان بخشی دیگر از فعالیتهای این اداره کل برای ایمن سازی راه های استان در ایام نوروز یاد کرد.
مدیرکل راه و ترابری گلستان بیان داشت: با هدف ایمن سازی راه ها، 300 پلاکارد و پارچه نوشته در سطح راه های استان گلستان نصب شده است
شورابی اقزود: با هدف ایمن سازی راه ها و همزمان با آغاز سفرهای نوروزی ، اداره کل راه و ترابری گلستان اقدام به نصب 300 پلاکارد و پارچه نوشته حاوی توصیه های ایمنی در سطح راه های استان کرده است.
وی افزود: این پلاکاردها در ابعاد 8 متری تهیه شده تا در لحظه ای کوتاه، و در حین رانندگی، نکات ایمنی را به رانندگان یادآوری نماید و در کاهش تصادفات جاده ای موثر واقع شود.
وی خاطرنشان کرد: این پلاکاردها در حد فاصل محورهای اصلی و فرعی استان نصب شده اند و انتظار می رود که مسافران با رعایت این نکات، سفری مطمئن برای خود و همراهان فراهم سازند.
شورابی اعلام کرد: تلفن گویای  141 و5- 2223131 مدیریت اطلاعات راه های گلستان به صورت شبانه روزی در اختیار عبورکنندگان از راه های استان است تا وضعیت راههای استان را به آنها اطلاع دهد.
همچنین سامانه پیامک 1-3000140  نیز راه دیگری برای اطلاع از وضعیت راههای استان و نیز کشور است.
طول راه های استان گلستان به حدود پنج هزار کیلومتر بالغ می شود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3020.html )