عنوان خبر:بازتاب سخنان نوروزي رهبري در رسانه هاي عربی
سه شنبه 2 فروردين 1390 - 17:10:11


بسياري از رسانه‌هاي منطقه و عرب زبان با انتشار سخنان روز گذشته رهبري در مشهد مقدس، به نقل از ايشان اعلام كردند كه غربي‌ها از جمله رئيس جمهوري آمريكا دروغ مي‌گويند كه حامي ملتها و مردم ايران هستند.




به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل از رجانيوز، خبرگزاري ها و روزنامه هاي عربي زبان منطقه سخنان نوروزي رهبر معظم انقلاب در مشهد مقدس را انعكاس دادند كه بسياري از آنان به اين بخش از سخنان ايشان پرداختند كه اعلام كردند، غربيها ادعاي دفاع از ملتها را دارند ولي دروغ مي‌گويند.
مقام معظم رهبري روز گذشته اعلام كرد: نفاق واقعي، عملي است كه آمريكايي‌ها انجام مي‌دهند و ادعاي دفاع از ملت‌ها را دارند و درباره مصر نفاق به خرج داده و مي‌گويند كه ما طرفدار ملتيم و اين در حالي است كه آنها دروغ مي‌گويند و با دشمنان آن ملت‌ تا آخر همراهي كردند... آنها(آمريكايي‌ها) ادعا مي‌كنند كه ما با ديكتاتوري‌ مخالف و با حقوق ملت‌ها موافقيم اما دروغ مي‌گويند، به دليل آنكه اينها نه فقط به ملت‌هاي ديگر رحم نمي‌كنند بلكه به ملت خودشان هم رحم نمي‌كنند.
خبرگزاري فرانسه در بخش عرب‌زبان خود در خبري كه سخنان ايشان را منعكس كرد اين تيتر را براي خبر خود برگزيد: اوباما دروغ مي‌گويد وقتي ادعا مي‌كند از مردم ايران حمايت مي‌كند.
خبرگزاري فرانسه نوشت: [آيت الله] خامنه اي اعلام كرد كه رئيس جمهور آمريكا ادعا كرد كه از مردم ايران حمايت مي‌كند. آنان ادعا مي‌كنند كه عليه ديكتاتوري هستند و از ملتها حمايت مي‌كنند. آنها دروغ مي‌گويند.
روزنامه فرامنطقه‌اي الحيات چاپ لندن نيز در صدر خبر خود درباره سخنان رهبري به اين موضوع اشاره كرد و نوشت: رهبري جمهوري اسلامي ايران پيام نوروزي باراك اوباما به مردم ايران را به سخره گرفت كه در آن ميدان آزادي در تهران را به ميدان التحرير مصر تشبيه كرد. رهبري ايران اعلام كرد كه اوباما دروغ مي‌گويد كه از مردم ايران حمايت مي‌كند.
پايگاه خبري مصري اليوم السابع با اعلام اينكه «رهبر ايران اوباما را به دروغگويي متهم و دخالت نظامي در ليبي را رد كرد» نوشت كه وي در سخناني به مناسبت عيد نوروز اعلام كرد كه اوباما دروغ مي‌گويد وقتي اعلام مي‌كند كه از مردم ايران حمايت مي‌كند.
روزنامه الرأي اردن نيز همين نكته را در خبر مربوط به رهبري در صدر قرار داد و با اعلام اين نكته به نقل از رهبري كه رئيس جمهوري آمريكا دروغ مي‌گويد كه از مردم ايران حمايت مي‌كند نوشت: همچنين رهبر ايران اعلام كرد كه ايران «از همه حركت هاي انقلابي» در منطقه كه اسلام و آزادي را در خود دارد حمايت مي‌كند بدون اينكه ميان سني و شيعي تمايزي قائل شود.
خبرگزاري رويترز نيز در بخش عربي خود با نقل اين خبر نوشت: رهبر جمهوري اسلامي ايران بشدت از باراك اوباما انتقاد و اعلام كرد اگر غرب مي‌خواست به مردم ليبي كمك كند بايد به جاي اينكه آنان را بمباران كند، از آنان پشتيباني مي‌كرد ولي غربيها به دنبال جاي پايي در ليبي مي‌گردند.
پايگاه خبري روسيا اليوم نيز با انتشار اين خبر اعلام كرد كه رهبري ايران با انتقاد از رئيس جمهوري آمريكا اعلام كرد كه وي اشتباه مي‌كند زماني‌كه تحولات در كشورهاي عربي را با وضع ايران مقايسه مي‌كند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3037.html )