عنوان خبر:وضعیت واحدهای پذیرایی بین راهی گلستان مطلوب است
سه شنبه 2 فروردين 1390 - 20:56:42


رئیس جامعه واحدهای پذیرایی بین راهی گلستان گفت:
واحدهای پذیرایی بین راهی استان از جمله جوامع تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هستند که خوشبختانه از وضعیت مطلوبی برخوردارند.



به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل از خبرگزاری مهر، علی مومنی بعد از ظهر سه شنبه در بازدید از این واحدها افزود: با توجه به اینکه استان گلستان محل گذر مسافران و زائران مشهد مقدس است، واحدهای پذیرایی بین راهی این استان بیش از دیگر استان ها مورد استفاده و مراجعه مسافران نوروزی قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: پیش از فرارسیدن تعطیلات نوروزی، گروه نظارت و بازرسی کمیته بازرسی ستاد دامی تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان با همکاری معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ضمن بازدید از کلیه واحدهای پذیرایی و اقامتی بین راهی استان، تمامی نواقص و مشکلات موجود را به آنها تذکر داده و هم اکنون تمامی نواقص رفع شده است.

وی ادامه داد: در ایام نوروز نیز تیم بازرسی متشکل از ادارات و نهادهای ذیربط با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از واحدهای مذکور سرکشی و بازدید می کنند.
مومنی یادآور شد: استان گلستان در سال 87 در زمینه پذیرایی و جذب مشتری رتبه اول را در سطح کشور کسب کرد که همین امر نشان دهده رعایت حقوق مصرف کننده است.

مسئول کمیته برنامه ریزی ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان گلستان به ارزشمندی حقوق مصرف کننده برای جامعه واحدهای پذیرایی بین راهی استان گلستان اشاره کرد و افزود: تلاش این واحد رعایت حقوق مصرف کننده و جوامع تحت پوشش آن است و امیدواریم در جلب نظر مشتریان خود موفق باشیم.
دبیر ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان گلستان اعلام کرد: در نخستین روز از فروردین سال1390 تعداد 147 هزار و 79 نفر به استان گلستان وارد شدند.
فریدون فعالی اضافه کرد: از این تعداد119 هزار و 708 نفر از طریق خودروی شخصی، تعداد 27 هزار و85 نفر توسط وسیله نقلیه عمومی و286 نفر نیز از طریق هواپیما وارد استان شدند.
به گفته وی، از این تعداد یاد شده 8 هزار و909 نفر در استان اقامت گزیدند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ادامه داد: تعداد 460 نفر در هتل، تعداد 346 نفر در مهمانپذیز، تعداد دو هزار و419 در منازل استیجاری، تعداد430 نفر در کمپ های موقت، 850 نفر در مهمانسرای ادارات، خوابگاه های دانشجویی و سالن های ورزشی و تعداد هزار و100 نفر در275 تخته چادر مسافرتی در پارک ها، حاشیه و بلوارها اقامت دارند.
فعالی در خصوص بازدید از مراکز تاریخی، تفریحی، گردشگری در سطح استان نیز تصریح کرد: تعداد یک هزار و 900 نفر از جنگل نهارخوران، تعداد دو هزار و 500 نفر از پارک جنگلی قرق و تعداد دو هزارو800 نفر از پارک جنگلی دلند بازدید کردند.
گفتنی است که از ابتدای شروع فعالیت ستاد دایمی تسهیلات  و نظارت بر سفرهای استان گلستان (25 اسفند) تا پایان روز بیست و نهم اسفند ماه، 996 هزار و 936 نفر مسافر وارد استان گلستان شده اند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3050.html )