عنوان خبر:16 نمایشگاه سوغات در گلستان دایر شد
سه شنبه 2 فروردين 1390 - 20:56:43


معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان، اعلام کرد:
همزمان با آغاز سال نو و ورود مسافر به استان، 16 نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در سطح این استان برپا شده است.



به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل از خبرگزاری مهر، رضا پورمهدی بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه گرگاان افزود: با توجه به برپایی هرساله نمایشگاه های نوروزی صنایع دستی و سوغات در سطح استان گلستان و فروش و عرضه محصولات و آثار در سال 90 نیز 16 نمایشگاه در این استان دایر شده است.

به گفته وی، این نمایشگاه ها در سایت باباطاهر، پارک جنگلی امام رضا(ع) کردکوی، اسکله بندرترکمن، سالن آموزش و پرورش بندرترکمن، دریاچه مصنوعی و پارک ملی گنبدکاووس، سه راهی کلاله، آق میش تنگراه، جاده مزرعه نمونه و پارک جنگلی کبودوال، میدان ناهارخوران گرگان، میدان آزادشهر و تنگراه و برپایی آلاچیق در ورودی آق قلا، شهرستان گالیکش و سیمین شهر در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

وی تصرح کرد: در این نمایشگاه محصولاتی همچون زیورآلات ترکمن، لباس سنتی، روسری، کیف، انواع رومیزی، سفال، مجسمه، سرامیک و سوغاتی هم چون کلوچه سنتی، پیراشکی محلی، نان تاتاری و... در عرضه فروش و دید مسافران نوروزی گذاشته شده، تا مسافران و گردشگران نوروزی جلوه ای از هنر- صنعت این دیار را نظاره کنند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: نمایشگاه نوروز 90 تا 20 فروردین ماه در سطح استان گلستان برپا است.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3051.html )