عنوان خبر:افزايش گردشگران خارجی برج قابوس
چهارشنبه 3 فروردين 1390 - 16:35:12


فرماندار گنبد کاووس گفت:
شمار گردشگران داخلی و خارجی برج قابوس در ایام تعطیلات نوروزی رو به فزونی است.



به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل از خبرگزاری مهر، حیدرعلی احمدی صبح چهارشنبه در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان گفت: در اولین روز نوروز سال یکهزار و 130 مسافر و گردشگر داخلی و خارجی از برج تاریخی قابوس، بلندترین برج آجری جهان دیدن کردند.

رئیس ستاد تسهیلات سفر شهرستان گنبدکاووس در ادامه افزود: در اولین روز عید 281 نفر در مراکز اقامتی ستاد اسکان این شهرستان اسکان یافتند.
وی همچنین اظهارداشت: به اتفاق مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان گلستان از ستاد تسهیلات سفر شهرستان گنبدکاووس اعم از اکیپ‌های امدادی و خدمات‌رسانی، پایانه‌ها و مراکز درمانی بازدید کردیم.
برج تاریخی قابوس بن وشمگیر با بیش از هزار سال قدمت به عنوان بلندترین برج آجری جهان در شهر گنبدکاووس واقع شده است و ارتفاع بیش از 70 متری، آجری بودن و چند وجهی بودن و برخی جاذبه های تاریخی و فرهنگی موجب شده تا سالانه گردشگران زیادی برای دیدن جاذبه‌های این برج به شهرستان گنبدکاووس در شرق استان گلستان سفر کنند.
این برج از آثار منحصر به فرد معماری ایرانی و اسلامی از بناهای تاریخی قرن چهارم هجری قمری است که به دستور شمس المعالی قابوس بن وشمگیر از پادشاهان آل زیادر در سال 397 هجری قمری احداث شده است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3058.html )