عنوان خبر:انتقاد آيت‌الله مكارم از شايعات تعيين وقت ظهور
چهارشنبه 3 فروردين 1390 - 16:58:20


حضرت آيت الله ' ناصر مكارم شيرازي ' از مراجع عظام تقليد از شايعات تعيين وقت ظهور حضرت وليعصر (عج) انتقاد كرد.




به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل از رجانيوز، وي در مسجد مقدس جمكران اظهار داشت: دشمنان انقلاب و نظام اسلامي و شيعه سعي مي ‌كنند به اعتقادات مردم لطمه وارد كنند و چون مسجد مقدس جمكران جايگاه بلندي در باور شيعي دارد و خاري در چشم دشمنان امام زمان ‌(عج) است، بيشتر مورد هجوم قرار مي ‌گيرد.

آيت الله مكارم شيرازي، با نفي هرگونه تعيين سال ظهور افزود: اينها از حضور نسل جوان در مسجد مقدس هراس دارند؛ اخيرا برخي ها حركات مشكوكي هم انجام داده‌اند كه اعتقادات و عبادت‌هاي مردم را به مسايل سياسي سوق مي ‌دهند.

وي با انتقاد از پخش برخي فيلم ‌هاي مستند در كشور بيان داشت: سي‌ دي‌هايي را توزيع كرده ‌اند كه در واقع به اعتقادات مردم لطمه وارد مي ‌كند.

آيت الله مكارم شيرازي اضافه كرد: صدمه‌ هايي كه اينها مي‌خواهند وارد بكنند صدمه به اصل تشيع است كه از خيالات واهي آنان سرچشمه مي‌گيرد و به زعم خود مي ‌خواهند، عقايد مردم را متزلزل كنند.

وي در ادامه سخنان خود، با اشاره به خيزش اسلامي مردم مسلمان منطقه تصريح كرد: در جهان اسلام و بخصوص در كشورهاي مصر، تونس، بحرين، ليبي و يمن حوادث بزرگي رخ داده است و مردم اين كشورها چشم به دعاي مسلمانان دوخته اند.

آيت الله مكارم شيرازي افزود: حاكمان مصر و تونس رفتند و حاكمان بحرين، ليبي و يمن هم بايد بروند؛ چون مشروعيت خود را در بين مردم از دست داده‌اند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فرارسيدن ايام نوروز و آثار معنوي آن يادآور شد: اگر ما بخواهيم كه به ' احسن‌الحال ' كه در دعاي تحويل سال وارد شده است برسيم، حتما بايد به حضور قلب در دعاها و عبادت‌هاي خودمان بيشتر توجه بكنيم و خودمان را در محضر خداوند متعال ببينيم تا اينكه خداي متعال از ما بنده‌ها راضي باشد.
آيت الله مكارم شيرازي ادامه داد: بايد هواي نفس و شيطان درون خودمان را نابود بكنيم و اين به دست نمي‌ آيد مگر با بندگي كردن خداي متعال و توجه به باري ‌تعالي.

وي افزود: داخل شدن در زمره بندگان خدا و تسليم محض خدا بودن، معناي واقعي ' يا ايتها‌ النفس المطمئنه ' است و رسيدن به احسن‌ الحال هم با دعا و مقدمات بيروني شروع مي ‌شود كه بايد مقدمات را خودمان فراهم بكنيم.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3061.html )