عنوان خبر:حکومت 9 کیلومتری دیکتاتور یمن
چهارشنبه 3 فروردين 1390 - 21:44:58


گروه‌ها و احزاب مخالف زير مجموعه تشكل "ديدار مشترك " در يمن بر لزوم رفتن علي عبدالله صالح ديكتاتور اين كشور تاكيد كردند و گفتند كه او هم اكنون فقط بر ۹ كيلومتر مربع در شهر "صنعاء " پايتخت اين كشور كنترل دارد.



به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل از جهان نيوز، "محمد قحطان " در گفت‌وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: ديگر سخن درباره باقي ماندن عبدالله صالح در قدرت يا پيشنهاداتش براي حل بحران با توجه به كشتار وحشيانه جمعه گذشته رژيم يمن بي معني است و ديگر گوش شنوايي براي شنيدن حرف‌هاي او وجود ندارد و تنها راه پيش پايش، رفتن است.

وي افزود: عبدالله صالح مي تواند كنار رود و به عنوان يك شهروند يمني باقي بماند و مردم و مخالفان به مبارزه مسالمت آميز خود پايبند هستند و اگر خود عبدالله صالح كنار نرود؛ وي را مجبور به اين كار خواهند كرد.

قحطان گفت: ارتش يمن به قانون اساسي متعهد مي‌ماند؛ قانون اساسي كه بر محافظت ارتش از همه اقشار مردم تاكيد مي كند اما عبدالله صالح تلاش مي كند كه اين كار ارتش را كودتاي نظامي وانمود كند.

قحطان به عبدالله صالح و خانواده و اطرافياش درباره ارتكاب هرگونه حماقت و اعمال خشونت بيشتر عليه مردم هشدار داد و گفت: عبدالله صالح تنها بر ۹ كيلومتر مربع در اطراف كاخ رياست جمهوري كنترل دارد و اين منطقه را پر از سلاح هاي خطرناكي كرده است كه امروز با آن تهديد مي كند زمين را زيرپاي مردم به آتش خواهد كشيد.

وي با بيان اينكه جنگ داخلي در يمن روي نخواهد داد، پيش بيني كرد كه مردم يمن روز جمعه به سمت كاخ رياست جمهوري در شهر صنعاء به طور مسالمت آميز تظاهرات كنند تا از اين طريق به او براي كناره‌گيري از قدرت فشار بياورند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3068.html )