عنوان خبر:برگزاري جشن جهاني نوروز در كنار بلندترين برج آجري جهان
شنبه 6 فروردين 1390 - 13:18:14


فرماندار گنبدكاووس از برگزاري جشن جهاني نوروز در كنار بلندترين برج آجري جهان در اين شهرستان خبر داد.



به گزارش خبرنگار پيام گلستان حيدرعلي احمدي امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: اين جشن در دهمين روز از فصل بهار با حضور ميهمانان خارجي در كنار برج قابوس برگزار خواهد شد.
وي با بيان اينكه اين جشن با هدف رساندن پيام صلح و دوستي ملت‌ها و شناساندن تمدن ارزشمند كشورمان و تحكيم پايه‌هاي برادري بين ملت‌ها برگزار مي‎شود، افزود: جشن جهاني نوروز در قالب برنامه‌هاي فرهنگي، هنري، ورزشي، آييني با حضور مردم برگزار خواهد شد.
فرماندار شهرستان گنبدكاووس همچنين اظهار داشت: جشن جهاني نوروز فرصتي است كه آداب و رسوم اسلامي و ملي را بشناسانيم و ظرفيت‌هاي شهرستان را معرفي كنيم و نشان دهيم كه ملت فهيم ايران داراي پشتوانه‌هاي برجسته فرهنگي است.
گفتني است؛ جشن جهاني نوروز كه به تازگي به عنوان ميراث معنوي كشورمان در جهان به ثبت رسيده در سال 1390 در كنار برج قابوس بلندترين برج آجري جهان كه در آستانه ثبت جهاني قرار دارد برگزار مي‌شود و اين جشن ملي براي نخستين بار است كه با حضور اقوام گوناگون شهرستان گنبدكاووس و ميهمانان خارجي در كنار برج قابوس برگزار مي‌شود.
از نظر كارشناسان معماري ارتفاع در يك بنا هنگامي معنا مي‌يابد كه بر فضاي اطراف سيطره داشته باشد و از منظر زيبايي‌شناسي، بلندي برج احساس شود.
با اين تعريف، گنبدقابوس بلندترين برج آجري جهان محسوب مي‌شود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3091.html )