عنوان خبر:رونق بيشتر بازارچه مرز پل گلستان
شنبه 6 فروردين 1390 - 13:30:36


فرماندار گنبد کاووس گفت:
بازارچه مرزی اینچه برون معروف به مرز پل یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان پذیرای مسافران نوروزی است که باید رونق بیشتری گیرد.



به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل از خبرگزاری مهر، حیدرعلی احمدی بعد از ظهر جمعه در بازدید یک روزه از شهر اینچه ‌برون با امام جمعه، بخشدار و اعضای شورای اسلامی این شهر در بخش داشلی‌برون این شهرستان دیدارکرد و از نزدیک در جریان مسائل این شهر قرار گرفت و به بررسی راهکارهای فعال‌سازی این بازارچه پرداخت.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی مرز اینچه‌برون، گمرگ و پایانه مسافربری، برلزوم توجه جدی مسئولان بر رونق بیشتر این بازارچه مرزی تاکیدکرد و افزود: رونق این بازارچه مرزی که یکی از جاذبه‌های گردشگری بخش داشلی‌برون است در معیشت و اشتغال جوانان این منطقه تاثیر مهمی دارد.
بازارچه اینچه‌برون معروف به مرز پل درسال 80 با هدف ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی ساکنان بخش داشلی برون شهرستان گنبدکاووس با 138غرفه در جوار گمرک و پایانه حمل و نقل زمینی مرز جمهوری ترکمنستان در فاصله 80 کیلومتری شمال شهر گنبدکاووس احداث و راه‌ اندازی شد.
رونق اقتصادی این بازارچه مرزی در اوایل راه‌اندازی به دلیل تردد مسافران بین دو کشور ایران و ترکمنستان و تجارت چمدانی حاصل از این تردد، سبب راه اندازی بازارچه دیگری در جوار آن بنام بازارچه تیر پارک با 120غرفه توسط سازمان همیاری شهرداری های استان گلستان شد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3098.html )