عنوان خبر:باهمكاري مردم ،فضاي امنيتي سفرهاي نوروزي در كشور خوب بوده است
شنبه 6 فروردين 1390 - 23:12:23


بازرس ويژه ستاد تسهيلات سفر سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور گفت:
امسال خوشبختانه با همكاري خوب مردم و مامورين نيروي انتظامي و اعضاي ستادهاي تسهيلات سفر، فضاي امنيتي سفرهاي نوروزي در كشور خوب بوده است.



به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل از ايرنا، 'تهمينه دانيالي' روز شنبه در ديدار با استاندار گلستان افزود: علاقه مردم به كشور و آشنائي با جاذبه هاي گردشگري، قديمي و تاريخي، نشان مي دهد كه با توجه به گراني سوخت، اين مساله براي آنان مهم نيست، بلكه مهم ديدن جاذبه ها، بسترها و ظرفيت ها مي باشد.
به گفته وي، در بازديد از استانهاي گيلان و مازندران، سفرهاي خانوادگي كمتر ديده شده، اما در استانهاي ديگر به خصوص گلستان، شاهد سفرهاي خانوادگي بيشتري هستيم و اين نشان مي دهد كه خانواده ها مي خواهند با جاذبه ها، مناطق گردشگري و آثار اين چنين استانها بيشتر آشنا شوند.
وي در ادامه با اشاره به رشد 20 درصدي آمار سفر تا شب گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل افزود: حدود 50 ميليون نفر سفر تا شب گذشته در كشور اتفاق افتاده و پيش بيني مي شود با توجه به ميزان 120 ميليون نفر سفر در سال گذشته، اين ميزان با همين رشد به 150 ميليون نفر سفر برسد.
وي اظهار داشت: هر چند در اين مدت از ايام تعطيلات، شاهد ناپايداري شرايط جوي در بسياري از استانها بوديم، اما همين بارش باران و وجود قطرات شبنم در استانهاي شمالي به خصوص گلستان بسيار زيبا و جذاب مي باشد.
دانيالي در ادامه به كاهش جرائم و تصادفات اشاره كرد و گفت: امنيت، وحدت و مديريت يكپارچه در ستادها باعث شده تا اين مسائل كاهش چشمگيري يابد و از سوي ديگر خود مردم توانسته اند به خوبي سفرها را مديريت، تنظيم و برنامه ريزي نمايند و پيش بيني مي شود در نيمه دوم تعطيلات نوروزي، ميزان سفرها افزايش يابد.
معاون صنايع دستي، سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور گفت: اصل و تاكيد ما در سفرهاي نوروزي، رضايت شهروندان و مردم است كه خوشبختانه اين مساله به خوبي مشاهده شده است.
به گفته دانيالي، در استان گلستان بيمه كاري جديد و نو بود كه تا سقف 15 ميليون ريال خسارت پرداخت مي كند و همچنين وجود ارتش در كنار ساير دستگاهها و برگزاري نمايشگاه يادمان شهدا و راهيان نور در كنار ساير چادرها از ديگر كارهائي بود كه تاكنون فقط در استان گلستان مشاهده شده است.
وي در پايان گفت: بهار گلستان بسيار زيبا و جذاب است و در واقع بهار ايران كوچك، بهار كل ايران است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3107.html )