عنوان خبر:50 میلیون نفر سفر در کشور انجام شد/ رشد 20 درصدی سفرها
شنبه 6 فروردين 1390 - 23:14:35


بازرس ویژه ستاد تسهیلات سفر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، با اشاره به رشد 20 درصدی آمار سفر تا شب گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل افزود: حدود 50 میلیون نفر سفر تا شب گذشته در کشور اتفاق افتاده است.



به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل از خبرگزاری مهر، تهمینه دانیالی بعد از ظهر شنبه در نشست با استاندار گلستان افزود: پیش بینی می شود با توجه به میزان 120 میلیون نفر سفر در سال گذشته، این میزان با همین رشد به 150 میلیون نفر سفر برسد.

وی اظهار داشت: هر چند در این مدت از ایام تعطیلات، شاهد ناپایداری شرایط جوی در بسیاری از استانها بودیم، اما همین بارش باران و وجود قطرات شبنم در استانهای شمالی به خصوص گلستان بسیار زیبا و جذاب است.


وی به کاهش جرائم و تصادفات اشاره کرد و گفت: امنیت، وحدت و مدیریت یکپارچه در ستادها باعث شده تا این مسائل کاهش چشمگیری یابد و از سوی دیگر خود مردم توانسته اند به خوبی سفرها را مدیریت، تنظیم و برنامه ریزی نمایند و پیش بینی می شود در نیمه دوم تعطیلات نوروزی، میزان سفرها افزایش یابد.
معاون صنایع دستی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: اصل و تاکید ما در سفرهای نوروزی، رضایت شهروندان و مردم است که خوشبختانه این مسئله به خوبی مشاهده شده است.
به گفته دانیالی، در استان گلستان بیمه کاری جدید و نو بود که تا سقف 15 میلیون ریال خسارت پرداخت می کند و همچنین وجود ارتش در کنار سایر دستگاهها و برگزاری نمایشگاه یادمان شهدا و راهیان نور در کنار سایر چادرها از دیگر کارهائی بود که تاکنون فقط در استان گلستان مشاهده شده است.
وی گفت: بهار گلستان بسیار زیبا و جذاب است و در واقع بهار ایران کوچک، بهار کل ایران است.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با همکاری خوب مردم و مامورین نیروی انتظامی و اعضای ستادهای تسهیلات سفر، فضای امنیتی سفرهای نوروزی در کشور خوب بوده است.


دانیالی افزود: علاقه مردم به کشور و آشنائی با جاذبه های گردشگری، قدیمی و تاریخی، نشان می دهد که با توجه به گرانی سوخت، این مساله برای آنان مهم نیست، بلکه مهم دیدن جاذبه ها، بسترها و ظرفیت ها می باشد.
به گفته وی، در بازدید از استانهای گیلان و مازندران، سفرهای خانوادگی کمتر دیده شده، اما در استانهای دیگر به خصوص گلستان، شاهد سفرهای خانوادگی بیشتری هستیم و این نشان می دهد که خانواده ها می خواهند با جاذبه ها، مناطق گردشگری و آثار این چنین استانها بیشتر آشنا شوند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3109.html )