عنوان خبر:بيش از 47 ميليون نفر سفر تاكنون در كشور انجام شده است
شنبه 6 فروردين 1390 - 23:17:39


معاون صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور گفت:
تا آخرين ساعات روز گذشته در كل كشور 47 ميليون و 900 هزار نفر سفر انجام شده است.



به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل از ايرنا، دكتر 'تهمينه دانيالي' روز شنبه در جلسه ستاد دائمي تسهيلات و نظارت بر سفرهاي شهرستان گرگان افزود:پيش بيني مي شود، تا پايان سفرهاي نوروزي امسال، ميزان سفر در كشور به 150 ميليون نفر سفر برسد.
به گفته وي، از مهمترين اقدامات انجام شده در ستادهاي تسهيلات، حفظ كرامت و شئونات مراجعه كنندگان است كه مشاهده شده برخي مديران و مسئولان در ستاد از خود هزينه مي كنند تا بتوانند بهترين امكانات را در اختيار مسافرين نوروزي قرار دهند.
بازرس ويژه ستاد تسهيلات و نظارت بر سفرهاي نوروزي كشور افزود: همچنين حضور بالاترين و عالي ترين فرد در هر استان به عنوان مسئول ستاد، يكي ديگر از اقدامات خوبي بوده كه تاكنون انجام شده و در هر شهرستان كشور نيز فرمانداران مسئولين ستاد شهرستاني مي باشند.
وي تصريح كرد: با توجه به اين كه هدفمند كردن يارانه ها در كشور اجرا شد و قيمت سوخت در كشور نيز افزايش داشت، پيش بيني مي شد، امسال شاهد كمتر شدن سفرها باشيم، اما خوشبختانه مردم ايران با مديريت صحيح خود توانستند، ميزان سفرها را افزايش دهند.
وي ادامه داد: تا شب گذشته استان مازندران با افزايش ورودي 34 درصد و افزايش ماندگاري 27 درصدي مسافرين، به عنوان اولين استان مي باشد و استانهاي قم، اصفهان و خراسان رضوي و گيلان نيز به ترتيب دوم تا پنجم هستند.
دانيالي ادامه داد: همكاري خوب دستگاههاي اجرائي در ستاد اعم از هلال احمر، ميراث فرهنگي، نيروي انتظامي، آموزش و پرورش و ساير دستگاهها باعث شده تا مسافرين با كمترين مشكل مواجه شوند.
معاون صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور گفت: در استانهاي شمالي بيشترين ورودي مسافر و حتي ماندگاري و حتي بهترين نوع ارائه خدمات مشاهده شده است.
به گفته دانيالي، پايگاههاي اطلاع رساني به مسافرين نوروزي امسال بهتر و قوي تر از سنوات و سالهاي گذشته شده است و مديريت يكپارجه كه امروز در ستادهاي تسهيلات سفرها مشاهده مي شود، از مواهب دولت كريمه مي باشد.
وي اظهار داشت: امسال نيز اماكن گردشگري، خانه هاي استيجاري و ساير اماكن اقامتي در كشور ساماندهي و شناسنامه دار شده اند كه اين يكي از كارهاي مهم در سازمان مي باشد.
وي با اشاره به سخنان رئيس جمهور مبني بر اين كه گلستان ايراني كوچك است، افزود: اين استان به لحاظ تنوع اقليمي، نژادي و زباني داراي جاذبه هاي بي نظير و بيشماري است و به همين دليل در اين استان، بيشتر شاهد سفرهاي خانوادگي مي باشيم.
بازرس ويژه ستاد تسهيلات و نظارت بر سفرهاي نوروزي كشور گفت: اقدامات اطلاع رساني در استان و كمپ هائي كه مورد بازديد قرار گرفت، به خوبي صورت مي گيرد و فعاليت هاي چشمگيري انجام شده است.
دانيالي افزود: ستاد تسهيلات و نظارت بر سفرهاي استان گلستان با توجه به وجود جاذبه هاي گردشگري و اينكه محل گذر زائرين به بارگاه امام رضا (ع) مي باشد، پيشنهاد مي شود، اين ستاد به صورت دائمي به خصوص در فصل بهار و تابستان فعال باشد تا ميزان سفرهاي تابستاني نيز برآورد شود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3111.html )