عنوان خبر:موزه گرگان؛ بزرگترین کاخ موزه شمال
شنبه 6 فروردين 1390 - 23:18:57


مدیر کاخ موزه گرگان گفت:
این کاخ موزه با بیش از 70 سال قدمت به عنوان بزرگترین کاخ موزه شمال کشور که در گرگان واقع شده و از ابتدای تعطیلات سال نو پذیرای مسافران و گردشگران نوروزی است.



به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل از خبرگزاری مهر، الهه کشیری بعد از ظهر شنبه در بازدید خبرنگاران از این موزه افزود: کاخ موزه گرگان شامل دو بخش همکف و طبقه بالاست که در طبقه همکف 30 تن از مشاهیر استان گلستان از قرن سوم تا دوره پهلوی معرفی شده اند و در طبقه بالا، یک صد قلم از لوازم و اشیای دوره پهلوی، استراحتگاه خانواده پهلوی در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

 

وی یادآور شد: کاخ شهر گرگان که یکی از 12 کاخ پهلوی در کشور و محل اقامت این خانواده در منطقه بوده است،پس از مرمت به کاخ موزه گرگان تبدیل شده است.
کشیری افزود: این بنا که در دو طبقه به سبک اروپایی ساخته شده در سال 1317 به دستور رضاخان در کنار مجموعه ای از ساختمان های اداری ساخته شد در آن سالها از جمله شهرداری، ثبت احوال، مدرسه ایرانشهر و اداره پست گرگان بنا شد.
مدیرکاخ موزه گرگان گفت: کاخ موزه شهر گرگان با قدمتی بیش از 70 سال در سال 1343 به عنوان بیست و چهارمین موزه کشور و نخستین موزه شمال کشور مطرح و بعدها به ثبت ملی رسید و با مرمت و بازسازی در 24 اردیبهشت سال 88 افتتاح شد.


وی با بیان اینکه تعداد بازدیدکنندگان این موزه نسبت به روزهای گذشته افزایش داشته است، افزود: تا چهارمین روز از فروردین ماه سال جاری هزار و 299 نفر از این کاخ موزه بازدید کرده اند.
کشیری اظهارداشت: با توجه به این که کاخ موزه گرگان در مرکز شهر و در محوطه پارک قرار دارد مسافران زیادی را به خود جذب کرده است.
به گفته وی، از کل این بازدید کنندگان بیشترین درصد مسافران نوروزی بودند که استقبال بسیار خوبی از کاخ موزه گرگان داشتند.
کشیری خاطرنشان کرد: سعی و تلاش مجموعه کاخ موزه این بوده است که امکانات خوبی را برای بازدید کنندگان ایجاد کنیم.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3112.html )