عنوان خبر:استانهای شمالی رکورددار سفرهای نوروزی شدند
شنبه 6 فروردين 1390 - 23:31:20


معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت:
در استانهای شمالی بیشترین ورودی مسافر، ماندگاری و حتی بهترین نوع ارائه خدمات مشاهده شده است.



به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل از خبرگزاری مهر، تهمینه دانیالی عصر شنبه در حاشیه بازدید از ستاد تسهیلات سفرهای گلستان افزود: تا شب گذشته استان مازندران با افزایش ورودی 34 درصد و افزایش ماندگاری 27 درصدی مسافرین، به عنوان اولین استان در این زمینه است.

وی اظهار داشت: استانهای قم، اصفهان و خراسان رضوی و گیلان نیز به ترتیب دوم تا پنجم هستند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که هدفمند کردن یارانه ها در کشور اجرا شد و قیمت سوخت در کشور نیز افزایش داشت، پیش می شد، امسال شاهد کمتر شدن سفرها باشیم، اما خوشبختانه مردم ایران با مدیریت صحیح خود توانستند، میزان سفرها را افزایش دهند.

به گفته دانیالی، پایگاههای اطلاع رسانی به مسافرین نوروزی امسال بهتر و قوی تر از سنوات و سالهای گذشته شده است و مدیریت یکپارجه که امروز در ستادهای تسهیلات سفرها مشاهده می شود، از مواهب دولت کریمه است.
وی اظهار داشت: امسال نیز اماکن گردشگری، خانه های استیجاری و سایر اماکن اقامتی در کشور ساماندهی و شناسنامه دار شده اند که این یکی از کارهای مهم در سازمان است.
وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی بر این که گلستان ایرانی کوچک است، افزود: این استان به لحاظ تنوع اقلیمی، نژادی و زبانی دارای جاذبه های بی نظیر و بیشماری است و به همین دلیل در این استان، بیشتر شاهد سفرهای خانوادگی هستیم.
بازرس ویژه ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی کشور گفت: اقدامات اطلاع رسانی در استان و کمپ هائی که مورد بازدید قرار گرفت، به خوبی صورت می گیرد و فعالیت های چشمگیری انجام شده است.

دانیالی افزود: ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان گلستان با توجه به وجود جاذبه های گردشگری و اینکه محل گذر زائرین به بارگاه امام رضا (ع) است، پیشنهاد می شود، این ستاد به صورت دائمی به خصوص در فصل بهار و تابستان فعال باشد تا میزان سفرهای تابستانی نیز برآورد شود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3121.html )