عنوان خبر:در صورت استفاده درست از منابع كشور وجبي از خاك بلا استفاده نمي‌ماند
دوشنبه 29 شهريور 1389 - 21:49:20


عليرضا مهرجو كارشناس ارشد محيط زيست گلستان امروز در گرگان اظهار داشت: استعداد اراضي و خصوصيات اكولوژيكي خود نمايانگر انطباق گونه گياهي و جانوري است و به همين دليل است كه سالهاست با وجود تمامي تلاش مسئولان و هزينه‌هاي بسياري كه مصروف اين امر شده است شاهد توليد ميگو در استان نبوديم.



وي لحاظ كردن جهت جغرافيايي و شكل زمين را در پرورش ماكيان مورد توجه قرار داد و تصريح كرد: ميزان انرژي خورشيدي در مزارع پرورش طيور و ميزان وزش باد در استفاده از سرمايش كارگاه‌ها كمك شاياني در احداث مزارع مناسب در اين امر مي‌كند.
كارشناس ارشد محيط زيست گلستان به تعريف واژه محيط زيست پرداخت و ادامه داد: مجموعه‌اي از محيط جاندار و بي‌جان و روابطي كه بين آنها حاكم است و مبنايي كه مسائل اكولوژيكي را مورد تأكيد قرار مي‌دهد همان محيط زيست است.
مهرجو از اهلي كردن برخي از حيوانات به عنوان عاملي در راستاي تأمين مواد غذايي بشر ياد كرد و افزود: بايد در قالب طرح‌هاي مطالعاتي گونه‌هاي قابل پرورش را شناسايي و پس از لحاظ اولويت‌ها نسبت به پرورش آنها مكان‌يابي كنيم.
به گفته وي در طي ميلياردها سال تكامل حيات گونه‌هاي مختلف با شرايط محيطي خاص، خود را تطبيق داده‌اند و سعي ما نيز بر اين عقيده است كه در تنوع زيستي داراي جامعه‌اي با حداكثر تنوع باشيم.
كارشناس ارشد محيط زيست گلستان، توليد را برمبناي توسعه پايداري دانست كه صرفاً مقطعي نيز نباشد.
مهرجو اقتصاد پايدار را مؤثر از مسائل زيست محيطي كه در دراز مدت اثرات آن مشخص مي‌شود معرفي كرد و افزود: در مجموعه مخلوقات خداوند از نظر شناخت تنوع زيستي تاكنون به مرز 20 درصد رسيده‌ايم و اين نمايانگر اين مطلب است كه در بحث شناخت هم اكنون در ابتداي راه سير مي‌كنيم.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-317.html )