عنوان خبر:نظام جمهوري اسلامي يك هديه الهي به ملت ايران
جمعه 12 فروردين 1390 - 23:53:44


امام جمعه موقت گرگان با اشاره به فرا رسيدن 12 فروردين سالروز جمهوري اسلامي گفت:
نظام جمهوري اسلامي يك هديه و تحفه الهي به ملت ايران بود.



به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل از ايرنا، حجت الاسلام 'رسول رضائي' در خطبه هاي اين هفته نماز عبادي سياسي اين شهر افزود: ملت ايران پس از 2500 سال خاطرات تلخ نظام شاهنشاهي، توانست، در اين روزاستقلال و استقرار دايم را براي نظام و كشور به نام جمهوري اسلامي به ارمغان آورد.
به گفته وي، در زمان رژيم شاهنشاهي 60 هزار مستشار آمريكايي در ارتش ما بطور مستقيم دخالت داشتند، كه در واقع اين مساله نشان مي داد، شاهان كشور در گذشته عزت، حيثيت و آبروي ملت ايران را با ديگران معامله كرده و ملت ما را تحقير نمودند.
وي افزود:در گذشته هيچ چيز در كشور ما استقرار و استقلال نداشت، اما نظام جمهوري اسلامي ايران اين استقلال را براي كشور و ملت ما به ارمغان آورد.
امام جمعه موقت گرگان ادامه داد: شما ملت ايران بايد قدر اين نظام را دانسته و هر كس بخواهد پايش را كج بگذارد، اگر از روي ناآگاهي باشد، او را آگاه و اگر از روي آگاهي و عمدي در خلاف جهت نظام گام بردارد، از او تبري جوييد، زيرا ملت ما براي به دست آوردن اين نظام و استقلال و انقلاب مشكلات و رنج هاي بسياري را تحمل كردند.
وي افزود: در نظام ما هنوز مشكلاتي از قبيل گراني، تورم، بيكاري و ساير مسايل وجود دارد،اما وجود عدالت درجامعه اسلامي،باعث شده كه مردم اين مشكلات را تحمل كنند و در همه جا همپاي نظام و انقلاب باشند.
رضائي در ادامه به 13 فروردين روز طبيعت اشاره كرد و گفت: بايد بپذيريم كه اين روز و اعتقاد به نحسي بودن آن، ريشه ديني و اسلامي ندارد، اما بايد از سوي ديگر بايد قبول كنيم كه طبيعت نيز زنده است، حيات دارد و به زندگي ما انسان ها نيز حيات مي بخشد.
به گفته وي، در روز طبيعت كه مردم پا به عرصه طبيعت مي گذارند، بايد در حفظ و نگهداري آن كوشا باشند و از آن بهره برداري سالم صورت گيرد و آن را براي نسل آينده باقي بگذارند.
خطيب جمعه گرگان در ادامه به فرا رسيدن سالروز فتواي تاريخي ميرزا حسن شيرازي اشاره كرد و گفت: اين فتوا كه در زمينه تحريم تنباكو صادر شد، باعث شد تا بساط انگليس از اين كشور برچيده شود و آن فتواي تاريخي غوغايي كرد كه اين مهم نشان مي دهد بايد قدر علما و مراجع را بدانيم، زيرا آنان براي اين كشور، نظام و انقلاب بسيار زحمت كشيدند.
وي همچنين در بخشي از خطبه اول نماز گفت: اجراي عدل و عدالت را نبايد فراموش كنيم، زيرا عدل و عدالت از اركان مهم اسلام است.
به گفته خطيب موقت گرگان، در سايه اجراي عدل و عدالت است كه مردم به آرامش مي رسند و داراي زندگي لذت بخشي مي شوند.
وي در پايان خود و ديگران را به تقواي الهي دعوت كرد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3170.html )