عنوان خبر:لزوم سرمايه گزاری 300 هزار ميليارد تومان پول سرگردان
جمعه 12 فروردين 1390 - 23:53:45


نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت:
با توجه به اينكه 300 هزار ميليارد تومان پول سرگردان در منازل، بانك ها و كشور وجود دارد، اين پول ها بايد در سال جهاد اقتصادي سرمايه گذاري شود.



به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل از ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين 'سيدرضا اكرمي' در بين نماز جمعه و عصر گرگان افزود: اين پول بايد در كارخانه ها، مزرعه و زمين هاي كشاورزي، حمل و نقل، كارگاههاي توليدي، صنعتي و در مجموع در بخش خدمات سرمايه گذاري گردد.
به گفته وي، اين سرمايه گذاري مي تواند، اشتغال را در جامعه زياد نمايد و از سوي ديگر مشكل جامعه در اين زمينه حل گردد.
اكرمي با اشاره به اين كه نبايد بگوييم در زمينه اشتغال، دولت و مجلس مقصر هستند،‌ گفت:هر كس بايد گوشه اي از كار را بگيرد و دولت نيز بايد حمايت و پشتيباني كند.
وي ادامه داد: ما در مجلس قانون برنامه پنجم توسعه كشور را نوشته ايم و بدانيد كه نه در قانون و در نه در برنامه مشكل است، تنها مشكل اصلي ما پياده كردن و عملياتي كردن قانون است.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي افزود: ما مي توانيم جهاد اقتصادي را از منزل شروع كنيم و با سرمايه هايي كه در دست مردم است، براي فرزندان آنان زمينه اشتغال ايجاد نماييم.
اكرمي با اشاره به اين كه در قرآن كريم 41 بار كلمه جهاد آمده، گفت: اين جهاد در بخش هاي مختلف اعم از سياسي، اجتماعي، فرهنگي و به خصوص امسال در زمينه اقتصادي بايد در كشور ما به خوبي صورت گيرد و همه ما بايد در قالب قانون اساسي عمل كنيم و هر كس فكر، انديشه و ايده اي دارد، بايد وارد ميدان شود تا كشور را بسازيم.
وي اظهار داشت: اگر مي خواهيم براي كشورهاي ديگر طرح و برنامه بنويسيم، بايد اول زير پاي خود را محكم كنيم و اين به معناي آن است كه بايد در كشورمان كارنامه درخشاني ارايه نماييم و پيشنهاد ما همراه با اين كارنامه باشد.
اكرمي يادآور شد: كشور ما نبايد يك آزمايشگاه باشد، بلكه بايد به يك كارگاه بزرگ توليدي در زمينه هاي مختلف تبديل شود و هر كس كه قلم، فكر و انديشه اي دارد بايد وارد شود زيرا اين خود يك جهاد است و جهاد نيز يكي از فروعات دين اسلامي مي باشد.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با تبريك سال نو و همچنين روز 12 فروردين روز جمهوري اسلامي گفت: پس از حدود 50 روز از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي، امام خميني(ره) تصميم گرفت كه همه كارهاي مملكت در قالب نهادها و ارگانهاي قانوني قرار بگيرد و با اين كه مردم در راهپيمايي مختلف با شعار 'استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي' به اين نظام و انقلاب راي داده بودند، اما امام(ره) تاكيد داشتند كه 'جمهوري اسلامي' به رفراندوم گذاشته شود و براي نخستين بار در 12فروردين سال 58 ، 2/98 درصد به 'جمهوري اسلامي' راي دادند كه اين خاطره بسيار مهمي براي ملت ما مي باشد.
اكرمي افزود: پس از آن رفراندوم در همان سال مردم 4 بار ديگر براي خبرگان، قانون اساسي، مجلس شوراي اسلامي و رياست جمهوري پاي صندوق هاي راي آمدند و اين مساله در هيچ كشور دنيا سابقه ندارد كه طي يك سال 5 همه پرسي و راي گيري مختلف برگزار شود و مردم با اكثريت حضور و آراي خود در آن شركت نمايند.
به گفته اكرمي، امروزه بطور ميانگين در كشور ما هر سال يك انتخابات برگزار مي شود كه هر يك تاكيد و تاييدي بر جمهوري اسلامي بودن ايران دارد كه امروز تمام مردم كشورهاي دنيا به خصوص در خاورميانه و كشورهاي عرب منطقه همين شعار 'استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي' را سر مي دهند.
وي با بيان اينكه قدرت ايران و استقلال كشور به عنوان يك الگو براي مردم دنيا مطرح است، خاطرنشان كرد:‌ 'جمهوري اسلامي' از 2 واژه 'جمهوري' به معني مردم و 'اسلامي' به معناي اسلامي بودن تشكيل شده كه مردم در احيا و اقامه عدل در اين كشور نقش مهم و اساسي دارند.
اكرمي با اشاره به اينكه اگر مشكلي در جامعه با عنوان فساد، بيكاري، گراني و غيره وجود دارد، عامل اصلي خود مردم هستند، گفت: اگر مردم گران نخرند، رشوه ندهند و نگيرند، ظلم به يكديگر نكنند، اين مشكلات را نخواهيم داشت.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3171.html )