عنوان خبر:امر به معروف و نهي از منكر بايد احيا شود
جمعه 12 فروردين 1390 - 23:53:52


امام جمعه گنبدكاووس گفت:
امر به معروف و نهي از منكر به عنوان دو واجب الهي بايد در جامعه احيا شوند.



به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل از ايرنا، حجت الاسلام 'محمد حسين سبحاني'در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه گنبد افزود: با احيا و عمل به اين دو فريضه، جامعه نيز اصلاح مي شود.
وي گفت:اصلاح جامعه در گرو پايبندي مردم به اين امور بوده و در غير اين صورت در امور ناهنجار رواج يافته و اشرار و افراد ناصالح بر جامعه حاكم خواهند شد.
حجت الاسلام سبحاني با اشاره به حماسه مردم ايران در 12 فروردين ماه سال 58 افزود: اين روز يكي از اعياد بزرگ و ايام الله است زيرا انتخاب آگاهانه مردم ايران منجر به انقراض ر‍ژيم شاهنشاهي و استقرار نظام جمهوري اسلامي در جامعه شد.
امام جمعه گنبدكاووس به روز طبيعت اشاره كرد و از مردم خواست با رعايت شوونات و حدود الهي در طبيعت، از آلوده سازي طبيعت نيز خودداري كنند.
حجت الاسلام سبحاني با اشاره به تحركات استكبار در سازمان ملل در خصوص تعيين گزارشگر ويژه حقوق بشر براي ايران گفت: دولت هايي كه در نقض حقوق بشر پرونده هاي بزرگي دارند ،امروزه داعيه دار حقوق بشر شده اند.
وي افزود:اگر بدرستي پرونده دولت آمريكا بررسي شود،مشخص خواهد شد كه اين كشور بزرگترين ناقض حقوق بشر در جهان است.
او به تهاجم آمريكا به افغانستان و عراق به بهانه مبارزه با تروريسم اشاره كرد و گفت: در ده سال گذشته ميليونها مسلمان عراقي و افغان بدست آمريكاييهاكشته، مجروح و يا آواره شده اند.
امام جمعه گنبد از مسوولان سياسي و قضايي كشور خواست،اعتنايي به تحركات استكبار نكرده و در اجراي احكام الهي در كشور مصمم تر شوند.
وي به نام گذاري سال جديد به سال جهاد اقتصادي اشاره كرد و گفت: دولت و مردم بايد دست در دست هم تلاش كنند تا كشور از نظر اقتصادي رشد كرده و تحريم هاي دشمنان بي اثر شود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3172.html )