عنوان خبر:بازديد بيش از 10 هزار نفر از كاخ موزه گرگان
جمعه 12 فروردين 1390 - 23:53:53


معاون ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان گفت:
از 28 اسفند تا 10 فروردين ماه 10 هزار و 2 نفر از كاخ موزه گرگان ديدن كردند.



به گزارش خبرنگار پيام گلستان، 'حميد عمراني ركاوندي' جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود:‌ ديدار اين تعداد از اين موزه نسبت به مدت مشابه پارسال افزايش داشته است.
به گفته وي، كاخ موزه گرگان در اوايل دوران پهلوي در شهر گرگان،بر روي بقاياي ساختماني متعلق به دوره صفوي احداث شده و زير بناي هرطبقه آن 530 متر مربع است كه مجموعا در دو طبقه داراي يك هزار و 60 متر مربع مي باشد.
عمراني ركاوندي ادامه داد: اين بنا به سبك اروپايي با سقف شيرواني و شبيه كاخ ميان پشته واقع در بندر انزلي است.
به گفته وي، اين كاخ به منظور استراحتگاه خانواده پهلوي در موقع سفر به گرگان احداث و تا پيش از اشغال ايران توسط متفقين، دوازده بار در طي سال هاي 1305 تا 1317 خورشيدي مورد استفاده قرار گرفته است.
معاون ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان اظهار داشت: كاخ موزه گرگان در فروردين ماه سال 1336 خورشيدي توسط مهدي مير دانش مورد بررسي قرار گرفته و سرانجام در همان سال به شماره 1538 توسط مركز مطالعات و هماهنگي شوراي عالي فرهنگ هنر، هم زمان با 42 بناي ديگر در سطح كشور ثبت آثار ملي شده است.
به گفته وي، طبقه همكف كاخ موزه گرگان شامل سه سالن است كه در آن تنديس علما، دانشمندان و فرهيختگان اين ناحيه از جمله فخر الدين اسعد گرگاني، ميرداماد، ميرفندسكي، استاد محمدرضا لطفي، استاد حجت ا.. شكيبا به همگان معرفي شده است.
وي يادآور شد: در سالن بزرگ، نشيمن و سه اتاق خواب كاخ موزه اشيا و لوازم، تخت خواب و مبلمان كه متعلق به كاخ بوده ديده مي شود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3173.html )