عنوان خبر:بی‌بندوباری در تورهای گردشگری
پنجشنبه 1 مهر 1389 - 22:04:42


عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران از بی‌بند و باری‌های موجود در برخی تورهای داخلی گردشگری انتقاد کرد و گفت: تورهای گردشگری، سفرهای بلا برای جوانان شده که در سایه آن اقدامات نامشروع انجام می‌شود.



حجت‌الاسلام جعفر شجونی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در حال حاضر ما گاهی در مجالس عروسی شاهد هستیم که چندین جوان می‌زنند و می‌کوبند و آخر سر از آنها که پرسیده می‌شود با چه مجوزی این کار را انجام می‌دهید، می‌گویند از وزارت ارشاد مجوز دارند، این مجوزها یک مصیبتی شده که خلاف شرع، خلاف اخلاق و خلاف امنیت اخلاقی در جامعه صورت پذیرد.

وی در ادامه افزود: تورهای گردشگری نیز متأسفانه در حال حاضر چنین وضعیتی دارند به طوری که آژانس‌های گردشگری، پسرها و دخترهایی که هیچ نسبتی با هم ندارند و به یکدیگر محرم نیستند را راهی اتوبوس‌های کذایی می‌کنند که از آغاز سفر تا پایان آن بدون هیچ محدودیتی در جامعه اسلامی می‌زنند، می‌کوبند و می‌رقصند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران افزود: مسئولان گردشگری اعلام می‌کنند که خانواده‌ها با این تورها به سفر داخلی بروند تا هزینه‌های سفرشان سرشکن شود و با کمترین هزینه بهترین سفر را بتوانند داشته باشند در حالی که شرایط این تورها اصلاً ‌مناسب خانواده‌ها نیست، خانواده‌های متدین و مؤمن اصلاً نمی‌توانند در چنین تورهایی حضور داشته باشند. متأسفانه یک‌سری دختر و پسر هر گونه ارتباطی را در این تورها تجربه می‌کنند.

حجت‌الاسلام شجونی ادامه داد: متأسفانه در تورهای گردشگری گرفتار یک هیولای بسیار زشت به نام ارتباط آزاد پسر و دختر شده‌ایم که به راحتی بدون اینکه نیاز به شناسنامه نیز داشته باشند در این تورها می‌توانند در اقامتگاه‌هایی ساکن شوند. می‌توان گفت این‌ها برای خود فضای جدایی را تعریف کرده‌اند که می‌توانند هر عمل زشتی را در آن انجام دهند. نمی‌دانم سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در این زمینه چه اقدامی انجام می‌دهد؟ چه مجوزی را برای این‌ها صادر می‌کند؟

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه مجوز تورهای گردشگری علامتی برای خلافکاری قانونی آنها شده است، گفت: این مجوزها مجوز سفر بلا است که در سایه آن تمام کارهای نامشروع انجام می‌شود. فساد اخلاقی چیست؟ شبیخون فرهنگی یعنی چه؟ ناتوی فرهنگی چیست؟ همین‌هاست. مقام معظم رهبری شب و روز در سخنرانی‌های خود از سویدای جان به تمام مملکت نصیحت می‌کنند، ما دلمان می‌سوزد که در چنین شرایطی بعضی ارگان‌های زیرمجموعه دستگاه‌های دولتی این‌گونه مرتکب خلاف می‌شوند، واقعاً شرم‌آور است و جای تأسف دارد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران با اشاره به اینکه خانواده‌ها عمدتاً به این تورهای گردشگری اطمینان کرده و جوانان خود را راهی چنین سفرهایی می‌کنند، گفت: خانواده‌ها به جای اینکه فرزندانشان به تنهایی به سفر بروند ترجیح می‌دهند که با تورهای گردشگری عازم سفر شوند غافل از اینکه در این تورها فساد بیشتری متوجه جوانان می‌شود و باید با جدیت این موضوع را توسط ارگان‌های متولی مورد بررسی و بازنگری قرار داد.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-322.html )