عنوان خبر:احداث سد نرماب عامل توسعه شرق گلستان است
دوشنبه 15 فروردين 1390 - 23:38:35


مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت:
با احداث سد نرماب گامی دیگر در توسعه اقتصادی شرق گلستان برداشته می‌شود.



به گزارش خبرنگار پيام گلستان ایرج حیدریان در گفتگو با خبرگزاری مهر اظهار داشت: با اجرای این طرح مشکلات آبی هزاران هکتار از اراضی کشاورزی و مزروعی این منطقه رفع می‌شود.
به گفته وی، کلنگ احداث بزرگترین و ششمین سد بزرگ استان( نرماب) شانزدهم فروردین ماه با حضور وزیر نیرو به زمین زده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان تصریح کرد: طرح نرماب به عنوان یکی از پروژه‌های بزرگ عمرانی استانی است که توسعه اشتغال و صنعت توریسم و گردشگری و نیز بهبود معیشت در شهرستان مینودشت را به دنبال دارد.

حیدریان در ادامه تصریح کرد: حدود 15 درصد آبهای سطحی استان با مهار و تنظیــم آب سه رودخانه خرمالو، نرماب و چهل چای به میزان 175 میلیون مترمکعب امکان پذیر می‌شود.

به گفته حیدریان، استان گلستان دارای دو میلیارد و 485 میلیون مترمکعب پتانسیل آبی است که قریب به نیمی از این ظرفیت به آب های زیرزمینی اختصاص دارد و میزان پتانسیل آب های سطحی گلستان به یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب می رسد.

وی یادآور شد: احداث سد انحرافی بر رودخانه چهل چای و اجرای سه کیلومتر تونل انتقال آب به مخزن نرماب، احداث سد مخزنی روی نرماب با ارتفاع 60 متر با گنجایش 115 میلیون مترمکعب و احداث سد مخزنی روی نرماب با ارتفاع 60 متر با گنجایش 115 میلیون مترمکعب از ویژگی‌های این طرح است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان با اشاره به تأمین اعتبارات طرح از منابع غیردولتی تصریح کرد: تأمین آب شرب قابل اعتماد شرق استان و کاهش خطرات سیلهای گلستان در آینده و نیز همزمانی اجرای سد و شبکه از دیگر مولفات طرح نرماب محسوب می‌شود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3245.html )